SSK har sedan några veckor tillbaka en ny hemsida: http://www.scooterklubben.com
Bland annat så finns det möjligheter att blogga, lägga upp bildgallerier och hålla sig uppdaterad med hälp av RSS-flöden.
Plats finns även för lokalkubbar att presentera sig och lägga till datum i kalendariet.
Det jobbas fortfarande med smådetaljer men det vore kul om ni kom med kommentarer eller frågor angående funktionaliteten.
Vad är bra?
Vad kan göras bättre?
Saknar ni något?
En liten grej bara...
I annonsmarknaden tror jag att det behövs en liten påminnelse om kontaktuppgifter i själva formuläret.
Marknaden ska väl vara öppen för alla, och om man inte har registrerat sig, eller inte orkar logga in, kommer man inte åt "medlemmars" uppgifter.
/P
Jag förstår inte riktigt hur Matrikeln fungerar... Kan hända att jag har missat något, eller att det är på gång, men borde det inte finnas en sökfunktion. Eller åtminstone möjlighet att sortera efter namn, område eller scooterinnehav... eller hur är dom sorterade nu?
Fick svaret att den skulle utökas med sökfunktion när tid fanns. Vet inte hur man ska kunna söka på modell/årsmodell när det inte finns något inmatningsfält för det.
Gissar att man måste kunna söka på vad som helst som har skrivits i så fall.
Jag får inte captcha-grejen (som man ska fylla i för att skapa ett nytt konto) att funka.
Skriver det som står i rutan, men får det ändå inte att funka.
Nån som upplevt samma grej? Eller är jag trög bara?
Jag får inte captcha-grejen (som man ska fylla i för att skapa ett nytt konto) att funka.
Skriver det som står i rutan, men får det ändå inte att funka.
Nån som upplevt samma grej? Eller är jag trög bara?
Hade också det problemet, men provade att särskilja på stora och små bokstäver och funkade det för mig