Bensinkransnyckel i västerås

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Snider
Entusiast
Entusiast

Bensinkransnyckel i västerås

Post by Snider »

Mors !

Någon som sitter på en bensinkransnyckel i Västerås och är sugen på att låna ut ? Annars blir det till att köpa... men jag är ju så ivrig så jag vill skruva nu nu nu ! :twisted:
(sen är jag ju förbannat snål också)
Vespa Rally 180 1971
Butter Boy
Nybörjare
Nybörjare

Post by Butter Boy »

Ska kolla om den går att få tag på. Är mitt i en flytt. Återkommer i ärendet.
Snider
Entusiast
Entusiast

Post by Snider »

Butter Boy wrote:Ska kolla om den går att få tag på. Är mitt i en flytt. Återkommer i ärendet.
Man tackar för omtanken... Undersökte dock kranen lite närmare igår och har dragit slutsatsen att den får sitta kvar, allt enligt devisen -jävlas inte med sådant som fungerar.

Anledningen till att jag ville ta bort den från första början var att jag skulle rengöra tanken invändigt, men det har gått bra med kranen kvar, dessutom satt ju filtret för kranen på utsidan under tanken och inte i som jag trodde...

Kan berätta att förutom allt skit och och gamla färgflagor (som nog kom från det ickefiffiga tilltaget att lacka insidan av tanklocket ( obs obs förra ägaren :D ) ) så hittade jag även en 2dm lång gummilist i tanken... kan ju vara ett tips till dom som köper begagnat att kika ner där -man vet aldrig vad man hittar !
Vespa Rally 180 1971
Post Reply