Har kjøpt meg en 1999 Vespa 50 (samma som pk50xl), her i norge får alle mopeder gjøre 45-50 km i timen. Det samme som di svenske "EU" mopederna.
Min fråga er da, hva er det som skiller modellene? Er det veven som er ulik, eller hva er det som skiller dem?
Jeg har planer om at trimma den sånn at jeg får opp den i 70-80 og lurer da på hva jeg trenger og bytte.
Vil poengtere at jeg er helt grønn på dette med trim. Utifra det jeg skjønner så får man mer krefter hvis man bytter sylinder men ikke mer fart.
Jeg har prøvd å finne manualen til PK50XL på nett men det har inte vart lett, noen som kan hjelpe med det og?
Siste spørsmålet er vedrørende ljuddemparen. har lest om effekt ljud dempare. Hva har det for effekt?
Skillnad på PK50XL i Sverige og Norge
Skillnad på PK50XL i Sverige og Norge
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Da har jeg lest meg opp litt på dette med trim osv. Min konklusjon vedrørende spørsmålet hva som skiller en "standard" svensk pk50 som gjør 30, och en norsk som da gjør 50 ær insuget i vevpartiet.
Några komentarer rundt detta?
Jeg har planer om at splitta motorn i vinter och trimma den en del.
Det jeg primært er på jakt etter er at den ska gå i rundt 70-80, och inte minst bli avsevært starkare i uppførsbackar.
Någon som har tips om ferdiga kit fra SIP eller EM?
Några komentarer rundt detta?
Jeg har planer om at splitta motorn i vinter och trimma den en del.
Det jeg primært er på jakt etter er at den ska gå i rundt 70-80, och inte minst bli avsevært starkare i uppførsbackar.
Någon som har tips om ferdiga kit fra SIP eller EM?
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600