Billiga hjälmar

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Billiga hjälmar

Post by skrevspark »

Hjälmen jag fick till moppeskrället är för stor så jag är på jakt efter en ny. Ser ut/känner mig som Darth Vader när jag kör till jobbet.

Hittade de här hjälmarna som i mitt tycke är rätt så snygga. Misstanke angående kvalitén uppstår såklart när man ser det låga priset. Någon som vet något om de här hjälmarna?

Den här ser ut som en rip off av Lazers Dragon. Märket heter "ZPF"
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/m ... dp501.html

Den här är inte så dum heller, ja texten på sidan är ju lite trist men det verkar ju vara rätt så vanligt.
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/m ... 10-5-.html
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

En hjälm ska väl inte va billig i första hand? Gå till en MC-firma o prova ut en. Det finns billiga moppehjälmar, undvik dessa, visiren är fladriga vid högre farter.
ZPF-hjälmen ser ut som "flugornas herre" :D
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Federico
moorflax
Lärling
Lärling

Post by moorflax »

Testen som gjorde hos Sverker här ovan har det diskuterats mycket om. De flesta verkar tycka att det mesta var felaktigt med detta test.
Jag skulle aldrig köpa en hjälm bara för att den är billig.
Shoei och Arai är väl de fabrikat som "brukar" vinna seriösa tester?
Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
För mycket fritid...

Post by Federico »

moorflax wrote:
Testen som gjorde hos Sverker här ovan har det diskuterats mycket om. De flesta verkar tycka att det mesta var felaktigt med detta test.
Jag skulle aldrig köpa en hjälm bara för att den är billig.
Shoei och Arai är väl de fabrikat som "brukar" vinna seriösa tester?
jag skulle inte heller köpa en hjälm bara för att den är billig, det är mycket mer än säkerhet man vill ha. utseendet, vikt, lägre luftbrus i höga farter, komfort.

men diskussionerna runt testet har varit om den dyra hjälmen som enligt SP (Sverker gjorde inte testet) inte höll måttet, om testen verkligen gjordes på rätt sätt. vad jag vet har ingen ifrågasatt resultatet om Biltemas och den andra billiga hjälmen som klarade testet.
Federico
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

Det bidde en sådan här, mattsvart och grann. Känns lite som att ha två hjälmar i en, både öppen och intergral.

Image

Image

Bilderna är skamlöst norpade från ett annat inlägg på forumet.
Post Reply