Härliga semesterbilder! Med den packningen hade jag satsat på ett par tyngre bar ends (se bild längre upp i tråden). De som följer med GTS-topboxen gör enorm skillnad för körupplevelsen! Märkte inga uttalde problem med vobbel tidigare, men efter att ha monterad de tyngre vikterna känns det som att köra på räls. Jag skulle absolut låta de stora vikterna vara kvar även om jag inte behåller topboxen.
Vad galler wobbling okade den nagot, men kandes framst av nar jag slappte av pa gasen och samtidigt endast anvande en hand. "Slappstyre" var uteslutet.
Kanske koper pa mig ett par tyngre barends...
FYI: den undre bagen pa pakethallaren inneholl dyk-utrustningen
Och just det ja - namde jag att vi var tva pa Vespan?
Slutresultat: 2100 km, skramlande (brand) koppling, avgasror som borjade falla av pa atervandades pa motorvagen i hojd med Cicitavecchia med ett skont Harley-buller som resultat och ett Piaggio larmat skrivbromslas som slutat fungera
Eluttaget var dock till stor hjalp, och kyliga natter i bergen slogs handtagsvarmen pa
Glada gossar på onsdags-entusiast-fordons-träff vid det Maritima muséet i Göteborg. Besiktigade 54:an idag med rent papper. Nu kör vi två år till. Men Eliten är nog den scootern i stallet som rullar minst... . Fast egentligen är den också den coolaste. Notera förresten NOS-barnstolen från 60-talet som är köpt i original oöppnad plastförpackning! Fotstöd och snygga vita plastskydd är avmonterade (för smala) för att kunna montera säkert.
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
En av alla turer som gjorts den första veckan med min nya Vespa. Vespan är en 50/R från 1973. Blir nog mer bilder och frågor men dom hamnar nog i smallframe delen av forumet.
/Tjalle
Edit: Lite korrigerande av siffror och googlande (att vända på en 8:a och en 2:a ger ett fel på 3 år) ger att Vespan är från 1973, tack Fredrik som fick mig att fundera en stund
Last edited by Tjalle on Sun 06 Sep 2009, 00:33, edited 1 time in total.
På Degerberga samlarmarknad fanns den här fina Touringen (som hade gammal regskylt från Halland) till salu idag. Ett gäng raggare från Ystad köpte den för en okänd summa. Dessutom fanns det en kaross till en Vespa GS till salu (stod "såld" på den) samt en tvåfärgad Vespa 50 för 5700 pengar.