Hej!
Har problem med uppstarten av min primavera-68, får bara jämn tomgång med choke, dör nästan vid gaspådrag, kan det vara tjuvluft?
funderar om jag kan ha satt gummibälgen mellan förgasare och insugsröret fel vid monteringen, skall den koniska delen av gummibälgen sitta mot motorn eller? har satt den så nu men är osäker , hittade ingen bild på detta, har någon en bild på detta eller vet hur den skall sitta,Motorn gick jämnt och fint tidigare.
Tacksam för svar.
Mvh Mattias
tjuvluft? (gummibälg)
tjuvluft? (gummibälg)
Mattias
-
- Lärling
Vid tjuvluft brukar den vilja varva istället för att dö, men det är klart, det beror ju på storleken på läckan. Hur som helst, gummibälgen är bara till för att skydda mot smuts så det har garanterat inget med den att göra. Såg du till att sätta dit filterpackningen på insugsröret innan du monterade tillbaks förgasaren?
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
-
- Lärling
Re: tjuvluft? (gummibälg)
skit i huvudmunstycket eller någonstans i förgasaren?maximus wrote:Hej!
Har problem med uppstarten av min primavera-68, får bara jämn tomgång med choke, dör nästan vid gaspådrag, kan det vara tjuvluft?
funderar om jag kan ha satt gummibälgen mellan förgasare och insugsröret fel vid monteringen, skall den koniska delen av gummibälgen sitta mot motorn eller? har satt den så nu men är osäker , hittade ingen bild på detta, har någon en bild på detta eller vet hur den skall sitta,Motorn gick jämnt och fint tidigare.
Tacksam för svar.
Mvh Mattias
Veck på soppaslangen?
Federico
Tack för alla snabba svar, ser ut som om jag satt gummibälgen fel enligt bilden, skall även kolla upp packningen om den är skadad eller saknas ( har dock ej tagit isär insugsröret tidigare)samt rengöra förgasare och munstycken, får nog bli tidigast till helgen
Tack ännu en gång, återkommer med resultat när jag testat detta.
mvh Mattias
Tack ännu en gång, återkommer med resultat när jag testat detta.
mvh Mattias
Mattias