Jag har aldrig sett (eller hört) dig i stan. Skulle vara kul att jämföra hur våra går vid tillfälle. Jag har kört min dryga 400 mil nu och har vant mig alltför väl med accet. Jag är rätt sugen på att lägga en order på en cylinder...
/Johan
När det är en annan bestyckning på 150cc (versus 125) LEADER motorens förgasare, samt annan tändingskurva, varför skulle man släppa undan modifikasjoner vid montering av en 186cc cyl.? Tänk nu; alla dom här produkten ifrån Malossi och Polini etc. är för race. Racerna vet oftast själva vilka komponenter som galler tilsammans med custom cyl. och så vidare. Blandt annat därför vedläggs inte detaljerat dukumentasjon vid produkten. Det villa inkludera alldeles för många alternativer.krro wrote:Efter att ha lusläst modernvespa så verkar det som om det egentligen inte rekommenderas att man uppgraderar högfartsmunstycket men om man skall uppgradera så är det 87.5-90 som gäller samt 38 för lågfart.
Standard är tydligen 35 & 82
Jag skall nog sätta i större och se om det blir skillnad...
"..fattar inte ett smack ..." Forsøk igjen då. Ni är nog lite ute och cyklar här ... Lågfartsmunstycket är til eksempel fullstendig irrelevant.krro wrote:Hej vägkung, hur går det med trimningen, är malossi cyllen på plats ännu?
Hoch: Jag fattar inte ett smack av din post men angående bestyckning har jag även provkört med 90 munstycke och det gick sämre än med original 87.5. 38 lågfart däremot ger bättre knuff i de lägre registret...
Hur många ET/LX med 190 kit finns det nu i klubben?
Tyckte jag såg en på SIPs hemsida tidigare, kollade nu o jag hade fel.krro wrote:hoch: Har försökt igen men fattar fortfarande inte... Däremot är lågfartsmunstycket inte irrelevant enligt min empiriska studie även om det tydligen är det i din teori.
fritte: finns det annan kam till LX:en(?), trodde att det bara fanns till de större vattenkylda maskinerna.
vägkung: min drar 0.5 i stan och det är irriterande ofta jag måste besöka macken men som du säger, trimma är ju hur fränt som helst!
krro wrote:hoch: Har försökt igen men fattar fortfarande inte... Däremot är lågfartsmunstycket inte irrelevant enligt min empiriska studie även om det tydligen är det i din teori.
Nej, irrelevant betyder det motsvarande av relevant. Jäg är konsttruktiv och lösningorienterad. Om ni upvisade nogot av det samma här framör at tona fram som en tonåring skulle jäg ledat et steg vidare.
fritte: finns det annan kam till LX:en(?), trodde att det bara fanns till de större vattenkylda maskinerna.
vägkung: min drar 0.5 i stan och det är irriterande ofta jag måste besöka macken men som du säger, trimma är ju hur fränt som helst!
Ehhh, jag har inte påstått att du har fel, men jag FÖRSTÅR inte riktigt vad du skriver...Nej, irrelevant betyder det motsvarande av relevant. Jäg är konsttruktiv och lösningorienterad. Om ni upvisade nogot av det samma här framör at tona fram som en tonåring skulle jäg ledat et steg vidare.