
Det här plus några lådor med delar skall bli mitt vinter projekt.
när jag ser sigges bilder så verkar det vara en Vespa 50L. Vad jag vet så hade "L" alu-lister original, alltså precis samma som Primavera, därför kunde han montera utan problem.Rickard wrote:Nja, att det är enkelt att montera aluminiumlister istället för gummilister kan jag inte hålla med om.
Gummilisterna har inte samma hålbild & hålstorlek i fotplåten som aluminiumlisterna har, i alla fall inte dom jag köpte på SIP.
Jag tyckte nog att det var klurigare med listerna än att klyva motorn....
"L" är ofta originalutrustad med långsadel, alulister, kromsarg runt framlyse m.m.jalle wrote:aha L=alulist ,ok då får det nog bli gummilist på min. Vad tro ni om färg
PIA 302 chockgrön på den??
Cool färg! Men...är hastighetsmätaren överlackad?Federico wrote: Är chockgrön samma färg som "vede mela"?
http://clem.users.micso.net/Vespa/verde_mela.jpg
http://www.vespaforever.net/Public/data ... 20mela.jpg
http://www.ferraraforum.it/uploads/mont ... _thumb.jpg
nej, det är ett lock i hastighetsmätarhålet i stället för hastighetsmätare, vanligt i Italien på de Vespa 50 man fick köra som 14-åring på 60-talet. Ett vitt plastlock med gamla loggan på de tidiga och sedan ett svart med nya loggan (samma sak på Ciao mopparna (eller SI som de heter i Italien)Ronnie wrote:Cool färg! Men...är hastighetsmätaren överlackad?Federico wrote: Är chockgrön samma färg som "vede mela"?
http://clem.users.micso.net/Vespa/verde_mela.jpg
http://www.vespaforever.net/Public/data ... 20mela.jpg
http://www.ferraraforum.it/uploads/mont ... _thumb.jpg
kan vara bättre att lägga en halvtimme på plåtarbete än att köpa nytt, jag köpte en ny som visserligen passade men hade en kraftigare utbuktning jämfört med en original-lucka (=fulare). efter en vurpa var reprokåpan ändå rätt bra, kanske skulle släggat till den från början.jalle wrote:Påbörjad motorlucka!
Bucklig som attan,kanske läge för ny.
Kom ju på jag och min Vespa är ju lika gammla(eller unga)
pluggarna finns som sagt hos vespahandlare men är "standard" på annat också, http://www.kuntze.se är en av flera med stort sortiment av gummidetaljer. Men om vespahandlare har det så slipper du mäta och vet att det blir rätt på en gång.jalle wrote:Inpassning av motorlucka!!!!
Lite rikning och igensvetsning av 3st hål,så kan jag behålla den gammla luckan
Finns det nya gummipluppar, de som sitter i ramen att köpa?
Behöver nog ett nytt vred också...Måste nog ha det vid sista justeringarna.
Federico wrote:nej, det är ett lock i hastighetsmätarhålet i stället för hastighetsmätare, vanligt i Italien på de Vespa 50 man fick köra som 14-åring på 60-talet. Ett vitt plastlock med gamla loggan på de tidiga och sedan ett svart med nya loggan (samma sak på Ciao mopparna (eller SI som de heter i Italien)Ronnie wrote:Cool färg! Men...är hastighetsmätaren överlackad?Federico wrote: Är chockgrön samma färg som "vede mela"?
http://clem.users.micso.net/Vespa/verde_mela.jpg
http://www.vespaforever.net/Public/data ... 20mela.jpg
http://www.ferraraforum.it/uploads/mont ... _thumb.jpg
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... +V50N.aspx
Paka wrote:Va? Visst heter väl Ciao "Ciao" i Italien? Si är väl en helt annan modell? Finns ju Grillo, Bravo, Boxer, Avanti också...
/P
Federico wrote:nej, det är ett lock i hastighetsmätarhålet i stället för hastighetsmätare, vanligt i Italien på de Vespa 50 man fick köra som 14-åring på 60-talet. Ett vitt plastlock med gamla loggan på de tidiga och sedan ett svart med nya loggan (samma sak på Ciao mopparna (eller SI som de heter i Italien)Ronnie wrote: Cool färg! Men...är hastighetsmätaren överlackad?
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... +V50N.aspx