henrikborjeson wrote:Inte när de skriver att den bara är till för custom-shows och varken för användning på gata eller bana
mvh/HB
det skrev SIP om sina "hemsvetsade också. alla vi ha ryggen fri om det händer något. Vespastyren av den typen är så överdimensionerade att det borde vara omöjligt att misslyckas med en gjutning, men man vet aldrig.
Tänk att äldre "cykelstyren" till vespa sitter med en klen aluskål som hålls med fyra små bult, och det håller.
Om styret är "rätt" gjutet och med rätt mängd tillsatser i alu´t så håller det utan problem.
Jag skulle personligen våga använda ett sådant styre på en gathoj även om det är tillverkat i asien.
Fördelen med orginalstyren är att man använt samma blandning år ut och år in.
Worb5 har svetsade styren, kanske kan vara ett alternativ!
Må jo vere en mulighet å få brukt det til vanelig bruk! får jo kjøpt et sånn styre på SIP produsert på sikkert sammeplassen, bare det ikke er et drop-bar! å det står ikke noe der om at man ikke kan bruke den til Vanelig bruk etter det jeg har lest!
men bare får gøy har jeg ornet et bilde av min vespa med Drop Bar men hvis jeg skulle dropet det så mye ville det sikkert blitt vanskelig å giere hvis hendlen går inntil vinnkjermen! heheh!
ClausFox wrote:Men Federico? har du sveiset ditt drop-bar selv?
nej, jag kan inte svetsa alu. men mitt styre är svetsat i Sverige av yrkes-alu svetsare så jag litar på att det håller. Själva kapningen och en jigg byggde jag själv. Anledningen till att jag gjorde det själv beror på att jag bara har 20mm drop.
nej, jag kan inte svetsa alu. men mitt styre är svetsat i Sverige av yrkes-alu svetsare så jag litar på att det håller. Själva kapningen och en jigg byggde jag själv. Anledningen till att jag gjorde det själv beror på att jag bara har 20mm drop.
okeei høres bra ut! Ditt er jo perfekt droppad! jeg så faktisk en Volvo med lik farve du har på din vespa ! stilig farve!
okeei høres bra ut! Ditt er jo perfekt droppad! jeg så faktisk en Volvo med lik farve du har på din vespa ! stilig farve!
tack!
det är möjligt att man kan specialbeställa 20mm från worb, hans minsta är annars 30mm och jag tror att asien-styret också är mer än 20mm.