Dags för första servicen
Dags för första servicen
Har snart kört 80 mil på min GTS300 och det börjar att bli dags för första servicen!vad brukar 100 mila servicen kosta,och vad gör dom egentligen förutom att byta olja?
Re: Dags för första servicen
Fyller i serviceboken.Nicko35 wrote:Har snart kört 80 mil på min GTS300 och det börjar att bli dags för första servicen!vad brukar 100 mila servicen kosta,och vad gör dom egentligen förutom att byta olja?

Byte av olja och oljefilter (om sådant finns såklart)
Åtdragning bultar
Smörjning reglage/rörliga delar (bromshandtag, stöd etc)
Kontroll av ljus, tuta och luft i däcken.
Stämpel i boken
Så är det för de flesta märken och modeller men det kan förstås skilja sig lite. Har jobbat på verkstäder där de bara byter olja och sen konstaterar att det är klart...
Åtdragning bultar
Smörjning reglage/rörliga delar (bromshandtag, stöd etc)
Kontroll av ljus, tuta och luft i däcken.
Stämpel i boken

Så är det för de flesta märken och modeller men det kan förstås skilja sig lite. Har jobbat på verkstäder där de bara byter olja och sen konstaterar att det är klart...
//Lambretta Luna Sport
//Vespa PX 200 E
//Vespa Primavera Race
//Vespa PX 200 E
//Vespa Primavera Race
Om jag inte minns fel är det en hel del som ska kontrolleras. Att saker fortfarande sitter fast och att inget blev dåligt monterat på fabriken. Sedan gäller det förstås att verkstan verkligen kollar de punkter de ska.
/Jörgen
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"