nu finns stora pakethållare till Touring att köpa nytt..!

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

nu finns stora pakethållare till Touring att köpa nytt..!

Post by BD-Robert »

jag har just fått fram ett nytillverkad pakethållare som ser ut exakt som originalet..

(Bildlänk borttagen - Admin. Se sista meddelandet.)

vet att detta kan betraktas som reklam det är INTE meningen..
utan vill bara informera..
darför säger jag inte var den finns eller pris..

ha de
Robert
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Nu får du väl för fan ge dig!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

patrikgrann wrote:Nu får du väl för fan ge dig!
Image
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: nu finns stora pakethållare till Touring att köpa nytt..

Post by henrikborjeson »

BD-Robert wrote: vet att detta kan betraktas som reklam det är INTE meningen
..
ha de
Robert
Helt rätt, det är reklam (med bild & allt) så var snäll och ta bort den

Om forumet varit fullt av folk som frågat var man kan hitta den gamla Touringpakethållaren nytillverkad utan att få svar kunde man kanske haft överseende..

mvh/HB
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

henrikborjeson wrote:
..
ha de
Robert

Om forumet varit fullt av folk som frågat var man kan hitta den gamla Touringpakethållaren nytillverkad utan att få svar kunde man kanske haft överseende..

mvh/HB
o givstvis är inte detta:
Image

lr är du inte konsikvent??
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Jag har jag träffat DP och upplevde honom som en kul & trevlig grabb, att han hjälper folk här att få service, samt hjälper de som vill ha en ny Vespa rör mig inte i ryggen.

Däremot har jag varken träffat eller känner Robert, men kan omöjligt förstå varför andra regler skall gälla för honom. Om det handlar om avundsjuka verkar det lite fånigt.
Vinsten per packethållaren ifråga, efter arbetet med att ta fram den, lagerhålla o leverera kan inte bli många kronor per enhet.

Hur många pakethållare går det på en Starol-service?
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

Post by BD-Robert »

om medl vill jag tar bort denna topic så gör jag gärna det..
vill inte stöta ihop mig med nån..

jag vill endast hjälpa andra scooterister.. tala om att det finns nu delar som folk har frågat efter..
vet att jag borde låta andra tala om detta.. men lever man i skogen i norrland får man inte lika ofta besöka som om man hade en butik i gbg eller sthlm..
och som svar till Fritte... nej det är inte mkt vinst på nytillverkade delar..
förutom att man måste beställa minst 30-50 st för att nytillv ska ske..
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Mina Herrar!

@fritte: Den texten du hänvisar till har jag tyvärr aldrig läst förrän nu och ja! det är reklam i mina ögon.
Vad avser om Robert på BD Scooter är en hackkyckling så är det inte min avsikt att i detta forumet utse någon sådan, jag ansåg bara att det han gjorde var reklam samt att han tidigare i vissa ämnen påpekat att dessa produkter finns på hyllan.
Jag må ha uttryckt detta på ett något plumt och övertydligt sätt och ber i så fall om ursäkt om jag med mitt val av ord på något sätt kränkt någon.

Jag har för en stund sedan haft ett , låt oss säga, intressant samtal med Robert på telefon.
Han har för mig beskrivit en situation som jag har stor förståelse för, vad avser vilka företagsnamn som får nämnas i forumet upprepade gånger och om vad de har på hyllorna samt vilken förträfflig service de har utan någon som helst reaktion om att detta skrivs av medlemmar som är ytterst partiska.

Som Robert också påpekade så tar han fram en del delar som inte finns att hitta på andra ställen genom att helt enkelt se till att dessa nytillverkas, ett initiativ gott som något.

Jag anser fortfarande att det var reklam och har inte för avsikt att ändra denna inställning, men jag har fått viss förståelse varför denna info/reklam bild dök upp.
mamba
Entusiast
Entusiast

klurish

Post by mamba »

hm, undrar var man kan köpa den?!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Att BD-Robert har ett brinnande Vespaintresse precis som vi andra här på forumet, framgår väl tydligt. Hans intresse och förmåga gör att han låter tillverka udda detaljer. Hur kan hans information/reklam om detta skada Forumet?

Likaså DPs råd och rövarhistorier, samt hans en o annan hjälpande hand åt vilsna Vespaköpare har väl knappast skadat någon, snarare glatt många.

Det finns de bland oss som har glädje av dessa två Scooteristers förmågor, låt oss uppskatta dessa handlingskraftiga scooterister.

Live & let live!
mamba
Entusiast
Entusiast

.

Post by mamba »

Det finns scooterister i Sverige som engagerar sig ideellt för andra scooterister.

Det finns scooterister i Sverige som engagerar sig ekonomiskt i andra scooterister.

Utöver det finns det regler för forumet.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: klurish

Post by fritte »

mamba wrote:hm, undrar var man kan köpa den?!
BD-scooters
Fiskvik 3350
82070 Bergsjo
Tel. + 46 70 3514262

http://www.bd-scooters.com/
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: .

Post by fritte »

mamba wrote:Det finns scooterister i Sverige som engagerar sig ideellt för andra scooterister.

Det finns scooterister i Sverige som engagerar sig ekonomiskt i andra scooterister.

Utöver det finns det regler för forumet.
Det finns scooterister i Sverige som är avundsjuka. :P
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

@fritte! Jamen då kanske vi alla ska börja lägga in bilder på vad vi har på hyllan eller? Och så ser vi det som bara information!!?? Vem skulle väl kunna ta skada av det?
Inte speciellt aptitretande precis! Att gå från ett scooterforum till ett med bara reklam. Nej tack, då undanber jag mig.
För övrigt finns det väl ganska många på detta forumet som har ett brinnande intresse? eller misstar jag mig bara?
Jag har berömt BD för att ta fram produkter som inte tillverkas längre och det tycker jag är jättebra.
Men någonstans måste man väl dra en gräns eller ska vi tillåta precis allt?
Bara undrar?
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

Post by BD-Robert »

jag är medl i ett Countach och även ett Messerschmitt forum..
och där är det inga problem att tala om för andra medl om man har tagit fram en ny del/produkt..faktist så vill dem att man gör det.. för då underlättar man renoveringen för dem andra ägarna..

tänk om det vore så här istället..
ingen som sa var man kan kroma om eller köpa däck eller bensin rent av..!
då skulle hobbyn dö ut.. vi skulle ha MKT svårt att hitta dem rätta delarna..
jag minns tiden INNAN internet.. man hörde nån som visste nån..
skrev ett brev o väntade på svar.. italienarna var inte så snabba.. kunde gå 2-3 månader innan svar..
är det så vill ha det igen???
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

@patrikgrann
Att du också har nån scooterfirma har framgått här också, vad det inte du som skrev det?
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

fritte wrote:
henrikborjeson wrote:
..
ha de
Robert

mvh/HB
o givstvis är inte detta:
Image

lr är du inte konsikvent??
Jovisst är det reklam men jag får erkänna att jag missat den postningen.

Sen vill jag personligen gärna dra en gräns där det är OK att svara på en fråga om var man hittar en eftersökt pryl. Forumet vimlar ju med länkar till SIP, EM, EHR, BD etc etc när någon frågar om vilken del som passar till vad och var man får tag i udda grejor - helt OK med mig och faktiskt en viktig del av forumet

Däremot tycker jag att "push" inlägg där man utan förfrågan meddelar att ens egna firma har en viss produkt till salu bör räknas som reklam.

Samma regler ska givetvis gälla alla och till syverne och sist är det moderatorn som avgör vad som passerar.

mvh/HB
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

@fritte: Ja det har jag säkert lyckats med vid något tillfälle, kan inte förneka att jag har det då jag inte minns det så det stämmer säkert :oops: . Men det innebär inte att jag lägger ut bilder på varor i forumet eller talar om att jag har vissa varor hemma.

@BD-Robert: Kanske kan vara idé/förslag att det finns ett fack på forumet där företag och enskilda kan visa nya varor och prylar de fixat till som kan vara bra för scooterister ala "så funkar det".
"företagserbjudanden!"
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

Post by BD-Robert »

vill skicka ett litet exempel från ett annat forum
så hanterar man detta "problem" där och på alla andra forum jag känner till "är med i 4 andra.."
ifall ni undrar så är jag Bob Deere AKA Robert Hjort

http://www.lamboreplica.co.uk/cgi-bin/i ... f=4;t=1522
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

BD är lite unika då de tar fram udda grejor, det är inte samma sak som någon som han soldaten som säljer standardcylindrar. De små serierna som BD tar fram gör det orealistigt att bekosta annonsering. Och det är väl ändå vi här på forumet som har glädje av BDs prylar?

Ska det vara så att BD inte får sina prylar sålda o slutar ta fram dessa udda grejor, är alla nöjda då?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

patrikgrann wrote:Kanske kan vara idé/förslag att det finns ett fack på forumet där företag och enskilda kan visa nya varor och prylar de fixat till som kan vara bra för scooterister ala "så funkar det".
"företagserbjudanden!"
En god idé, det skulle även ge en bättre kontakt med handlarna vilket kunde förbättra relationen handlarn/kund. :mrgreen:
Vallejos
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Vallejos »

Skulle också föreslå en speciell avdelning för företagserbjudanden men ser nu när jag läst klart tråden att det redan föreslagits. Jag tror det vore bra så slipper vi irritation eller argumentering för o emot det ena eller andra i reklamväg.
Proud member of [url=http://www.gbgmonkeybikers.se]GBG MONKEYBIKERS[/url]
Vespa Rally 180 -69
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Om det finns en regel som säger att man inte får göra reklam på forumet så är det väl bara att följa den (oavsett hur det går till på andra forum). Visst blir det orättvist mot de små företagen, det håller jag med om. Personligen har jag inget emot en liten "reklam" eller "spam" någon gång ibland, men öppnar man för det kanske vi får en ny produktreklam varje dag. Hamnar vi där så blir det orättvist åt andra hållet då de "stora" t.ex EM har lagt en del pengar i SSK:s kassa genom åren på annonsering. Kan man lösa det genom att ha en reklamsektion på forumet där företaget som vill visa upp något får betala en lite mindre engångssumma för det, typ som en blocket-annons eller liknande, det skulle alla ha råd med, även privatpersoner.

ps. Robert. om du nu vill göra reklam för din pakethållare, glöm inte att skriva vad den kostar, det finns inget värre än reklam för en produkt utan pris.
Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

@Federico! E de nån idé att be ett forum som till större delen består av mopedtrimmare att följa regler?

Lynchmobben har slappat ett bra tag, förra gången Robert var på tapeten var den 10:e feb. 2007, o då väckte han starkare känslor här än Anita Ekberg gjorde på sin tid.

En ny produkt lanserad här varje dag? Varför vore det fel?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

fritte wrote:@Federico! E de nån idé att be ett forum som till större delen består av mopedtrimmare att följa regler?

Lynchmobben har slappat ett bra tag, förra gången Robert var på tapeten var den 10:e feb. 2007, o då väckte han starkare känslor här än Anita Ekberg gjorde på sin tid.

En ny produkt lanserad här varje dag? Varför vore det fel?
nej, det vore inte fel med en ny produkt varje dag. men det vore fel att en betalar för sin annonsering medan den andra gång på gång ska få gratis reklam.

Allvarligt talat, tror ni att BD håller på med välgörenhet för scooterister mer än någon annan svensk scooterfirma. Han vill tjäna pengar på det här precis som alla andra. Att han har svårt att få ut sina produkter är väl gemensamt för alla företag i ett land med så liten marknad som Sverige.

Diskussioner med Robert har varit uppe långt innan detta forum, då genom den så kallade scooterlistan (mail-lista), gratisreklam var ämnet redan då. Är det speciellt konstigt att folk irriterar sig på när vissa inte vill betala för sin annonsering? Det blir inte mindre irritation om samma sak upprepar sig gång på gång. Om BD hade köpt en annons eller banner på webben skulle dessa diskussioner aldrig uppstå, hade inte det varit ett enkelt sätt att få ut sina produkter utan irriterade forummedlemmar?
Federico
Locked