hej
håler på och renoverar min GL från 63 och funderar på att köpa en ny motor till den en 200 motor hadde väl varit roligt men de är för dyra så 150 får det bli funderar på att köpa en från www.sip-scootershop.com eller www.beta.scooterwest.com/ tänkte se om det är någon annan som falit för frästelsen och köpt ny motor från dessa sidor eller har tips om var man hittar en bra och billig motor och inga renoverings objekt.
skulle var kul och veta hur dessa motorer funkar och om de är väda pengarna.
Köpa från USA blir dyr frakt & tull. En motor från SIP kostar c:a 600:- i frakt. De motorerna är nya o bör alltså inte ge dig några problem. En LML-motor på 150 cc utan elstart är billigast.
den gamla motorn behöver ny kolv och nya lager mm och så vore det synd att trimma den.
så tänkte hitta en nyare som går lite snabbare och kanske är lite mer trimm vänlig
Absolut! Men varför inte skaffa GL:n en snabbare kompis som sällskap? En PX eller motsvarande. Då är sannolikheten mycket större att du har en fungerande skoter! En orginal och en snabbis, det du!
Kloka ord från Vespaco. Dessutom är original-Vespor, även om de kanske inte är snabba, otroligt trevliga att köra! Jag älskar min Touring som är helt otrimmad....
fritte wrote:12 volt, elektronisk tändning, mer pulver o dessutom den problemfrihet som en ny motor innebär är argument som inte heller är att förakta.
Självklart! Jag syftade mest på Vespacos förslag om att skaffa en till om man känner att man vill/har råd. Skall man bara ha en kan det vara en god idé att byta motor...
ja mitt garage är lite fult så en vespa får vara bra sen kan jag inte låta bli att pilla så skafar man en px också så ska den fixas i motorn med. det får räcka med en och problemet med många hojar är att den ena blir stående
men ingen som vet någon som köpt en LML motor och är nöjda med den?
Heh, vi har fem i vårt överfullproppade garage och ingen har blivit stående om inte motorn varit på bordet. I ett skede fungerade alla, sedan på ett par dagar var det bara tre som kunde köras. Nu är vi uppe i fyra igen. Fördelen med flera är, att man inte gör så mycket oöverlagda beslut under fixandet, eftersom det inte är panik med att få den enda att fungera.
jag inte låta bli att pilla så skafar man en px också så ska den fixas i motorn med
Och då har du GL:n att använda... Man tror det inte men det är faktiskt inte en helt rutten idé. Släng något annat onödigt ut ur garaget!