Packbox byte
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 13:48
- Location: Skurup
Packbox byte
Kan man byta packbox bakom svänghjulet utan att plocka isär motorn på 150cc touring -59 (enligt service protokoll från tidigare ägare som haft den på em-scooter ska den vara fusk tätad med silikon eller liknande)
-
- Lärling
- Posts: 276
- Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
- Location: ÖREBRO
- Contact:
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 13:48
- Location: Skurup
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 13:48
- Location: Skurup
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
* oringar, packningarDon Nanisan wrote:Så det är inte värre! är det annat man bör byta/kolla när man ändå har den isär?henrikborjeson wrote:Snarare helgjobb, med alla delar på plats gör du det på två dagar även om det är första gången. Kolla i Haynes manualen för hur du ska göra alt. scooterhelp.com
mvh/HB
* växelkors
* gummistopp till kicken
* shims till växellådan
* alla lager i motorn - speciellt de modeller som har kullager med plastgördel
mvh/HB
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 13:48
- Location: Skurup
låter inte helt billigt, men lika bra att ta allt när man ändå är igång...henrikborjeson wrote:* oringar, packningarDon Nanisan wrote:Så det är inte värre! är det annat man bör byta/kolla när man ändå har den isär?henrikborjeson wrote:Snarare helgjobb, med alla delar på plats gör du det på två dagar även om det är första gången. Kolla i Haynes manualen för hur du ska göra alt. scooterhelp.com
mvh/HB
* växelkors
* gummistopp till kicken
* shims till växellådan
* alla lager i motorn - speciellt de modeller som har kullager med plastgördel
mvh/HB
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Sant, man ångrar sig bittert när man haft motorn isär och den börjar hoppa i växlarna efter ett par veckor. Man kan iofs dela motorn och bara ha packningar/packboxar hemma och kolla om de andra delarna behöver bytas. Av egen erfarenhet vet jag att när man har allt isär så vill man ha ihop det så fort det bara går och inte vänta på delar som ska skickas. Lycka tillDon Nanisan wrote:låter inte helt billigt, men lika bra att ta allt när man ändå är igång...henrikborjeson wrote:* oringar, packningarDon Nanisan wrote: Så det är inte värre! är det annat man bör byta/kolla när man ändå har den isär?
* växelkors
* gummistopp till kicken
* shims till växellådan
* alla lager i motorn - speciellt de modeller som har kullager med plastgördel
mvh/HB
mvh/HB
PS Lamellbyte kräver iofs inte att motorn delas men lika bra att ta allt på en gång. Lameller + kopplingstryckplatta + mässingsbussning byts
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 13:48
- Location: Skurup
Jo så är det ju, man vill alltid ha ihop grejerna så fort som möjligt, speciellt nu när det är åk säsong.henrikborjeson wrote:Sant, man ångrar sig bittert när man haft motorn isär och den börjar hoppa i växlarna efter ett par veckor. Man kan iofs dela motorn och bara ha packningar/packboxar hemma och kolla om de andra delarna behöver bytas. Av egen erfarenhet vet jag att när man har allt isär så vill man ha ihop det så fort det bara går och inte vänta på delar som ska skickas. Lycka tillDon Nanisan wrote:låter inte helt billigt, men lika bra att ta allt när man ändå är igång...henrikborjeson wrote: * oringar, packningar
* växelkors
* gummistopp till kicken
* shims till växellådan
* alla lager i motorn - speciellt de modeller som har kullager med plastgördel
mvh/HB
mvh/HB
PS Lamellbyte kräver iofs inte att motorn delas men lika bra att ta allt på en gång. Lameller + kopplingstryckplatta + mässingsbussning byts
Mvh Anders