Nu har min 1980:a Primavera nypt så till den grad att ny kolv/cylinder behövs...
Någon med åsikter om vad som lämpar sig bäst av Polini 133-kit och Malossi 136-kit till Primaveran? Jag har ett sito plus på redan nu när det varit original cylinder/kolv på, men Primmyn är INTE tänkt att rejsa med - hållbarhet är alltså högre prioritet än effekt (även om l i t e extra knuff ju alltid trevligt!).
Har spanat in ovanstående kit på de tyska firmorna, och det är ju ingen större skillnad på pris. Så, vad säger expertisen - finns det tydliga skillnader mellan kiten, och vilka är de i så fall?
Malossi eller Polini till Primaveran?
Re: Malossi eller Polini till Primaveran?
Jag hade köpt Malossi. Har iofs inte någon erfarenhet av just det kitet, men av 166 och 210, och Malossi överstiger Polinis med hästlängder anser jag. Min Polini 177 höll endast i två säsonger innan kolvringarna gick av och förstörde kolven, Malossin är inne på sin femte nu, still going strong. Polarens Polini 207 sprängde kolven lite snyggt, och är dessutom en ryktbar 'nypare' vid långfärder.
/G
/G
klubbo wrote:Nu har min 1980:a Primavera nypt så till den grad att ny kolv/cylinder behövs...
Någon med åsikter om vad som lämpar sig bäst av Polini 133-kit och Malossi 136-kit till Primaveran? Jag har ett sito plus på redan nu när det varit original cylinder/kolv på, men Primmyn är INTE tänkt att rejsa med - hållbarhet är alltså högre prioritet än effekt (även om l i t e extra knuff ju alltid trevligt!).
Har spanat in ovanstående kit på de tyska firmorna, och det är ju ingen större skillnad på pris. Så, vad säger expertisen - finns det tydliga skillnader mellan kiten, och vilka är de i så fall?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Han kan ju nypa vad som helst han iofsklubbo wrote:OK, tack för den infon!
Vet bara att polarens Polini 177-kit nypt några gånger, men inte värre än att det funkat efteråt.

Dock, med sitot, standardgasare och standardvev lutar jag nog mer åt Polini. Eller varför inte DR? En bra tråd om Polini finns på tyska scooterforumet: http://www.germanscooterforum.de/Vespa_ ... polini+130
(finns bra trådar om Malossi etc också...)
/Fredrik