Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)
^^^inlägg nummer 1000! 

Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag vet inte om jag ska tacka eller ej då jag inte vet vad G A S ärBluesman wrote:Snygg, den där röda damen, jag får G A S av den..... Men: saknas inte en kromlist runt benskölden också, förutom A-kort?

Kromlisten ja... Min lilla donna verkar ha blivit halvt strippad och därefter körd genom en industrilack eller liknande. Kromlisten är antingen nedslipad och överlackad eller borttagen

beep beep, vrooom
GAS= Gear Aquisition Syndrome = tvångstanke att köpa mer grejor 
dvs...VILL HA EN SÅN!
/R

dvs...VILL HA EN SÅN!

/R
Hälsningar
/R
/R
vilken tidig V50 från 1953 med nya piaggiologgan !!!Bluesman wrote:Såja, gott folk - nu lägger jag upp en lyra för inlägg nummer 1000!
Inte "dagens" scooterbild, men i alla fall en hederlig analog porträttbild, tagen med en 9x6 bälgkamera från 1953.
Håll till godo - och grattis till den blivande vinnaren!

Federico
Men Federico!!Federico wrote:vilken tidig V50 från 1953 med nya piaggiologgan !!!Bluesman wrote:Såja, gott folk - nu lägger jag upp en lyra för inlägg nummer 1000!
Inte "dagens" scooterbild, men i alla fall en hederlig analog porträttbild, tagen med en 9x6 bälgkamera från 1953.
Kamera från 1953!

HE! HE! Jäklar vad man blir seg i skallen av en dags sprutlackering och ett par glas vin....fritte wrote:Men Federico!!Federico wrote:vilken tidig V50 från 1953 med nya piaggiologgan !!!Bluesman wrote:Såja, gott folk - nu lägger jag upp en lyra för inlägg nummer 1000!
Kamera från 1953!![]()
![]()
Federico
-
- Lärling
- Ujujuj! Finfina foton Mike. Fler bilder finns här:
http://mondostyle.se/bilder/lordagscruise#more-2800
Ronnie! Förväntningarna på Eskilspenia och gött väder är höga
.
http://mondostyle.se/bilder/lordagscruise#more-2800
Ronnie! Förväntningarna på Eskilspenia och gött väder är höga

Mike Tropic wrote:Örebro hade sol idag
Inte direkt någon scooterbild men rubriken är ju Medlemsbilder och det är man ju.....

NU när Dee-Dee Ducati äntligen rullar så kan focus flyttas över på min Vespa Hot Rod named Lucy...
DP says: Imorgon förfest på Strul MCC, på lördag ses vi vid Motorgården i Enköping.....

NU när Dee-Dee Ducati äntligen rullar så kan focus flyttas över på min Vespa Hot Rod named Lucy...
DP says: Imorgon förfest på Strul MCC, på lördag ses vi vid Motorgården i Enköping.....
Last edited by DP on Thu 13 Aug 2009, 20:10, edited 1 time in total.
På lördag, DP, på lördag, är det Mälaren Runt med småkakor i dikesslänten. Vi ses OCH sparar några kakor till dig.

Tant Sprit
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Igår (LÖRDAG) var den där, rakt över gatan från Strul MCC Motorgården stoppet på Mälaren Runt, senare på kvällen såg jag den inne på Motorgården i festvimmlet. Detta är IMHO den ballaste Vespan i hela Sverige, varje gång jag ser den noterar jag något nytt den är som ett Kider Egg X 10.000 eller som Patsy skulle ha sagt Absolutely Fabulous!!!!!

OK en till höjdare från igår, inte scooter men väl något som jag tror Fredrik skulle uppskatta, en hyllning till 40'års dagen av Woodstock????

DP says: A great day untill the rain came......

OK en till höjdare från igår, inte scooter men väl något som jag tror Fredrik skulle uppskatta, en hyllning till 40'års dagen av Woodstock????

DP says: A great day untill the rain came......
Jag råkade ut för samma sak med min bil för ett par år sedan. En mjölkvagn trillade av liften och ner på min motorhuv... Chauffören ringde mig inte men lämnade en lapp med detaljerade uppgifter så jag fick tag på honom. Konstigt om inte fler chaufförer skulle göra det, de är väl försäkrade för sånt där?marre wrote:Jag är klart imponerade över att han ringde ägaren direkt, tjuvlyssnade från fönstret på vad han sa. Vore trevligt om fler lastbilschaufförer gjorde så..
GT200 '07
Touring '60
Touring '60
Jag jobbar på Malmö Opera och vår nästa premiär är Rossinis Askungen. Mycket inspirerat av italienska filmer och 50-60-tal ska det bli.
Här är en detalj från affischen:

Och en sån här blev det som köptes...

Jag gnällde förstås
men fick förklaringen att den dels skulle byggas om till eldrift för att kunna köras inne på scenen och dels skulle den krocka varje kväll. Den är förstås modifierad för att klara att krockas om och om igen (se rullskridskohjulen på gashandtag, framgaffel och bak) men det vore ju trist att sabba en fin Vespa om något går åt pipan.
Fast jag gnäller fortfarande på att alla kallar inköpet "Vespa".
Det är förresten kul med teater när det första som görs med skotern när den kommer skinande blank från fabriken är att den patineras med färg för att se skitig ut.
Här är en detalj från affischen:

Och en sån här blev det som köptes...

Jag gnällde förstås

Fast jag gnäller fortfarande på att alla kallar inköpet "Vespa".

Det är förresten kul med teater när det första som görs med skotern när den kommer skinande blank från fabriken är att den patineras med färg för att se skitig ut.

GT200 '07
Touring '60
Touring '60
-
- Mästare