PS
Information utan värde.
Windows svenska stavningsprogram godkänner inte pluralformen scootrar, men däremot skotrar o scooters

115 i toppfart på en original PX? Kan det verkligen stämma........i såfall fattas jag 15 km/h ....jencla wrote:Fast min PX200 2002, som den här tråden numera handlar om, har jag kört sådär 250 mil med sedan jag köpte den för knappt 2 månader sedan och den går fortfarande oförskämt bra. Drar bra på låga varv, varvar ut som en turbin, toppar 115 km/h mätarfart med mig sittande rakt upp.kejj wrote:Se upp för vad du önskar(rapport kommer senare)
Enda incidenten har varit att det blev allt trögare att växla men det visade sig bero på att växelhandtag och wirar verkade vara helt osmorda(Goddag Piaggio-tekniker, wakey, wakey!) Lite fett och olja så var det löst.
/jens
k650 wrote:115 i toppfart på en original PX? Kan det verkligen stämma........i såfall fattas jag 15 km/h ....jencla wrote:Fast min PX200 2002, som den här tråden numera handlar om, har jag kört sådär 250 mil med sedan jag köpte den för knappt 2 månader sedan och den går fortfarande oförskämt bra. Drar bra på låga varv, varvar ut som en turbin, toppar 115 km/h mätarfart med mig sittande rakt upp.kejj wrote:Se upp för vad du önskar(rapport kommer senare)
Enda incidenten har varit att det blev allt trögare att växla men det visade sig bero på att växelhandtag och wirar verkade vara helt osmorda(Goddag Piaggio-tekniker, wakey, wakey!) Lite fett och olja så var det löst.
/jens