Jäpp!!!!då var det beställt

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

vägkung wrote:Pannan är/var mycket riktigt en Panhead 56:a FL, och den skämdes inte för sig att visas upp, problemet är bara att jag inte vet hur jag ska infoga en bild så ni får se.

Mvh
vägkung
nånting sånt här?Image
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Jaha, få se nu då om jag lyckas.

Image

Jag är ju värsta datafreaket :wink: , jag lyckades- oootroligt
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

vägkung wrote: Image
Den va snygg, va det inte lite synd o sälja den? :-?
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Allt kan säljas till rätt pris, och jag har haft den i min ägo under mycket lång tid.
Dessutom är det så att jag faktiskt (trots att den var fin) tröttnat på att skruva varje år som besiktning närmat sig, tillförlitligheten vad gäller så gamla hojar är kanske inte vad jag tycker är värt att ha i åtanke varje gång man ska ut och åka, kanske det är så, att stigande ålder gjort att jag dessutom vill åka bekvämt, och utan att behöva tänka på om man kommer hem utan problem.

Men hur som helst, nu väntar jag bara på att DP ringer och meddelar att jag kan komma och hämta min röda 300 :lol:

Mvh
vägkung
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

vägkung wrote:tröttnat på att skruva varje år som besiktning närmat sig, tillförlitligheten vad gäller så gamla hojar är kanske inte vad jag tycker är värt att ha i åtanke varje gång man ska ut och åka, kanske det är så, att stigande ålder gjort att jag dessutom vill åka bekvämt
Känner igen det, uplevde liknande med en HD Electra som "Ratbike-Charley" ägde. :mrgreen:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

vägkung in da house:
jag har haft den i min ägo under mycket lång tid.

Efter att ha sett bilden på Pannan så vet jag inte om jag inte får lite dåligt samvete, jag fick dig att ta beslutet (delvis) att sälja den för att köpa en GTS 300ie, den är ju helt otroligt fin!!!! men man kan ju också se det så att någon har köpt sig en otroligt läcker hoj att åka på och njuta av samtidigt som du skaffar något som du kommer att använda 100 gånger mer än en välputsad raritet som rullar några få mil om året...

DP says: Vänta dig MMS på måndag eller tisdag & leverans före nästa helg om allt klaffar...
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Väntar med stor spänning på MMS :lol: .

Beslutet att sälja pannan har värkt fran under många år, jag har nog "lurat" mig själv att tro att pannan skulle bli någon slags pensionsförsäkring på äldre dagar.

Men nu har jag tagit beslutet, och sålt den, och jag ångrar inte det beslutet ett ögonblick.
Sen att det blev så att jag bestämde mig för att köpa en 300:a kom väl som en blixt från klar himmel, men lika sant som att jag inte ångrar beslutet att sälja pannan, lika sant är det att jag är glad över beslutet att köpa en 300:a :lol: :lol:

Så nu ser jag fram emot att DP skickar mig ett MMS, och sen ringer och meddelar att allt med registreringen och alla papper är klart.

Mvh
vägkung
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Idag fick jag ett MMS, och gissa vad MMS:et visade :lol: :lol: :lol: , ja just det, en alldeles flongny 300 8) 8) å den ä min, bara min.
Bilden visade en lite ouppackad 300, precis ett sånt kort ville jag ha, tack igen DP :)

Hoppas transportstyrelsen är duktigt snabba nu, så papper och skylt kommer lite blixtsnabbt.
Och jag som har semester å dä. Kanske man skulle åka på mälaren runt med nyvespan, jag får nog ringa någon av mina gamla HD- vänner och fråga om det finns nå intresse, för in på träffen kommer man alltid, alldeles oavsett fordonstyp.
Kanske det är annorlunda på en del vespa-träffar, är det bara speciella vespor som kommer in då? Hoppas inte, i så fall är det nästan lika fjolligt som en del s.k HD-träffar.

Mvh
vägkung
Ingela
Nybörjare
Nybörjare

Post by Ingela »

Grattis och jag håller tummarna för snabb hantering så du får ut och åka så snart som möjligt.
/Ingela
Tant Sprit

Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Road King in da house:
Kanske man skulle åka på mälaren runt med nyvespan, Kanske det är annorlunda på vespa-träffar, är det bara speciella vespor som kommer in då? Hoppas inte, i så fall är det nästan lika fjolligt som en del s.k HD-träffar.

Vespa Broderskapet är precis som Dalai Lama en gång uttryckte det A mind is like an umbrella, if not open it don't work, kommer du bara på Scooter vare sig det står Vespa, Lambretta, Italjet, Gilera eller nåt annat, vare sig det är av plåt eller PVC DU är lika välkommen. Mälaren Runt brukar se ett otal Vespa & Lambretta åkare (förra året såg jag Mavio på en Kawasaki eller nåt icke scooter) alltid lika kul att hänga utanför Strul MCc och kolla vad alla äker på, tyvärr jobbar man som vanligt men en repa på något upp till Motorgården blir det som alltid....

DP says: Imorgon startar jag upp och provkör, Håkan monterar pakethållare sen väntar vi på Transportstyrelsen...
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Kör lugnt :wink:
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Jaha, så där ja, då åker man till Enköping och hämtar 300:an imorgon onsdag :lol: :lol: :lol: 8) .

DP- Jag kunde inte fixa skjuts som planerat, jag får ta tåget, och kommer till dig 14.10 enligt SJ, hoppas nu bara inte tågeländet spårar ur eller blir försenat.

Mvh
vägkung
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Så där ja, nu står 300:an hemma hos mig :lol: :lol: . Jag tog en "liten" omväg när jag skulle åka hem, det blev c:a 28 mil, mot normala 17 mil snabbaste vägen, innan jag slutligen var tvungen att dra mig hemåt (med ett stort smil i hela ansiktet).

Jag har köpt en del fordon under min resa här i livet, och det finns två fordon som jag ärligen kan säga att jag för alltid kommer att minnas med stor glädje. Den ena var en Chevrolet malibu 65:a med en vråltrimmad corvette-motor i, den gick nå så innehelvete bra (och duktigt bensinsugen 8) ), jag "klådde" de allra flesta i olika moment med den godingen, den är nu såld, och jag vet inte vad det blev av den.

Det andra fordonet är så klart 300:an, och det beror inte bara på att jag tycker själva Vespa:n är läcker att se på, och att den går bra, lika viktigt är det bemötande jag fått av Starol i allmänhet, men kanske Jonas på just Starol i synnerhet.
Så trevlig att snacka med, bra service och kundmottagande, bra priser. Ja helt enkelt en butik som jag återkommer till med vissheten att allt kommer att gå bra.

Nu får jag bara vänta på regpapperen med mitt namn på, och sen betalning av skatt och skylthållningsavgift.

Mvh Vespa 300 GTS 300ie hälsningar
vägkung.

PS: DP-tack för 2000:- kronors-erbjudandet, för de två delarna som jag hämtar så fort du har de hemma hos dig in da house :D
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Dags för en bild? :wink:
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Jaha så var det det här med bilder då. Jag ska försöka att ta några bilder på pärlan, sen ska korten in här på sidan oxså, men jag har ju lyckats en gång tidigare, och fram tills dess, den är fin :wink: :lol:

Mvh
vägkung
Post Reply