Vilken är den fetaste/snyggaste och snabbaste Motoscootern?
Såg en hisklig massa olika modeller och kubic nere i Italien
Så undrar just vilka som är dom snyggaste man kan frambringa i Sverige, utan att importera.
Så undrar just vilka som är dom snyggaste man kan frambringa i Sverige, utan att importera.
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Re: Vilken är den fetaste/snyggaste och snabbaste Motoscoote
A matter of taste, my dear friend! Och hur mycket kubik du vill ha och har råd medFredrick wrote:Såg en hisklig massa olika modeller och kubic nere i Italien

800 cc
Gilera GP800 http://www.gilera.nu/sv/gilera/index.ph ... Itemid=121 är den hårigaste scooter som tillverkats. Om det nu är en scooter, den är ju några ljusår från klassiska Vespa och Lambretta.
500cc
Gilera Nexus500 http://www.gilera.nu/sv/gilera/index.ph ... Itemid=126 är rätt fin.
Fast min favorit är förstås Yamaha T-Max, med 500 cc twinmotor http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... /home.aspx. Tyvärr importeras den inte reguljärt till Sverige längre, men det brukar finnas begagnade till klart rimliga pengar på Blocket.
250-300cc
Vespa GTS300, självklart och utan konkurrens! Den vet väl alla hur den ser ut så den länkar jag inte upp.
Jag själv drommer om att dra bilarna från rödljusen på Promenade des Anglais i Nice med specialmodellen Black Max av T-Max 500 (mattsvart med röda detaljer) med sportpipa. Eller att glida fram på en GTS300 i Barcelona.
Tycker
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
tackar.
såg sjukt snygga peugeot oxå där nere i stövellandet och hojar som lät som trimmade ktm typ.
måste varit v-twinnarna med helsystem iofs.
roligt att folk kör sådana fordon tycker jag.
synd att vi inte hade mer sånt i sverige/göteborg.
såg sjukt snygga peugeot oxå där nere i stövellandet och hojar som lät som trimmade ktm typ.
Peugeots modeller JetForce och Satellis finns med deras kompressormatade 125 cc motor, coolt.Fredrick wrote:tackar.
I övrigt håller jag med dig, det finns alldeles för få maxiscootrar i Sverige. Synd!
/jens
Re: Vilken är den fetaste/snyggaste och snabbaste Motoscoote
Jag kanske borde komma förbi med min röda TMax (med svarta detaljer :-) och Leo Vince helsystem någon dag, så du får se hur den piskar bilarna på Promenade de Karl Johansgatan? :-)jencla wrote: Jag själv drommer om att dra bilarna från rödljusen på Promenade des Anglais i Nice med specialmodellen Black Max av T-Max 500 (mattsvart med röda detaljer) med sportpipa.
Men, allvarligt, de nyare TMaxarna är fräcka. Har sett en del både i Grekland och Spanien och de är rätt coola. Är faktiskt lite sugen på att byta ut min 02:a mot en nyare. Inte för att det är något fel på min, tvärtom, utan för att 2009:orna är ännu fräckare.
Kombibromsar, ABS, dubbla framskivor, insprutning mm är några andra saker som skiljer de nyare från min 02:a. Sedan kan man ju fundera på om det är värt en mellanskillnad 40-45 000 kr...
T-max har ett dovt muller som är avundsvärt...Fredrick wrote:tackar.
Antagligen skulle det vara att sticka ut för mycket att köpa en vrålsnabb maxiscooter istället för en Honda CBR...

såg en vit asvacker peugeot 250 cc som jag inte minns vad den heter.
kanske klassas den inte som motoscooter utan vanlig scooter, men den var riktigt vass i linjerna.
någon som vet vilken det är?
kanske klassas den inte som motoscooter utan vanlig scooter, men den var riktigt vass i linjerna.
någon som vet vilken det är?
Måste nästan vara Peugeot Satelis 250 http://www.peugeotmoto.co.uk/satelis250rs.html?
/jens
/jens
fredric in da house:
Vet inte om den är den snyggaste men väl fetast & snabbast är Gilera GP800!!!! Dom 2 veckorna jag spenderade på den och den veckan Henning! på MC Nytt åkte GP800 är vi båda eniga om att den ÄR FETAST!!!!! Förödmjukade en broder/syster Ducatisti på E18 norrut mellan Roslags Näsby & Arninge, la mig i rygg på en Monster 620 (jag vet att dom toppar vid 185-190 och pressade upp farten, under bron vid Arninge vek han/hon in i innerfilen vid 180 blås och jag drog lätt förbi och vidare upp mot Åkersberga avfarten och toppfarten av 230kph, visst ansvarslöst, miljöovänligt och allt annat man kan beskyllas för när man ger sig på dom hastigheterna på allmän väg men med Peps Persson i lurarna kan man inte annat än att ha ett smil från öra till öra när solen skiner, vägen är öppen och man sitter på (eller snarare i) en Gilera GP800.....
DP says: Skulle jag köpa scooter & hade obegränsat skulle valet bli Gilera GP800 eller Vespa GTS 300ie....
Vet inte om den är den snyggaste men väl fetast & snabbast är Gilera GP800!!!! Dom 2 veckorna jag spenderade på den och den veckan Henning! på MC Nytt åkte GP800 är vi båda eniga om att den ÄR FETAST!!!!! Förödmjukade en broder/syster Ducatisti på E18 norrut mellan Roslags Näsby & Arninge, la mig i rygg på en Monster 620 (jag vet att dom toppar vid 185-190 och pressade upp farten, under bron vid Arninge vek han/hon in i innerfilen vid 180 blås och jag drog lätt förbi och vidare upp mot Åkersberga avfarten och toppfarten av 230kph, visst ansvarslöst, miljöovänligt och allt annat man kan beskyllas för när man ger sig på dom hastigheterna på allmän väg men med Peps Persson i lurarna kan man inte annat än att ha ett smil från öra till öra när solen skiner, vägen är öppen och man sitter på (eller snarare i) en Gilera GP800.....
DP says: Skulle jag köpa scooter & hade obegränsat skulle valet bli Gilera GP800 eller Vespa GTS 300ie....
-
- Entusiast