Eskilsphenia 2009, 15-16 Augusti

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Ronnie
Lärling
Lärling

Eskilsphenia 2009, 15-16 Augusti

Post by Ronnie »

Visst blir det Eskilsphenia i år igen!
Tredje helgen i Augusti (15:e-16:e) är det dags!
På grund av ett samarbetserbjudande för bra för att tacka nej till har jag valt att flytta träffen ett par veckor framåt. Den ligger nu på avslutningsdagen för Eskilstunas Åfest (en veckan lång stadsfest med allt vad det innebär). Där kommer vi att ha möjlighet att först cruisa och sedan ställa upp oss mitt i stan, mitt på dagen så att alla glada svensson-stadsfestare kan beundra oss och våra scootrar. På kvällen har vi en hel klubb (RAW), kvällen till ära med scootertema, att festa loss i. Det kommer att vara DJs, band (vilka får ni se senare) och eventuellt lite andra happenings till in på natten.

Ingen avgift (förutom ev en mindre summa i inträde till klubben), mat fixar man själv. Likaså boende - även om det förmodligen kommer att finnas möjlighet till rabatterad hotellvistelse (mer om det när allt är klart). Finns såväl flera hotell som vandrarhem - annars är Vilsta Camping perfekt för dem som vill tälta och umgås lite mer intimt!

Tycker man inte det räcker med en dag/kvälls-festligheter går det alldeles utmärkt att komma redan på fredagen för lite mer spontant, oplanerat umgänge.

Mer info kommer vartefter!

Och just ja - det kommer fortfarande att finnas en patch i år. Det har inte ändrats. :wink:
Last edited by Ronnie on Tue 21 Jul 2009, 17:42, edited 3 times in total.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Eskilsphenia 2009!

Post by Hedge »

Grymt!

En av förra årets höjdpunkter. Jag är där.

/G
Ronnie wrote:Visst blir det Eskilsphenia i år igen!
Fjärde helgen i Juli (25:e - 26:e) är det dags.

Ingen avgift, mat fixar man själv. Likaså boende - Vilsta Camping är ett bra alternativ och förmodligen är det där det mesta av umgänget kommer att ske också. På dagen blir det rideout för dem som som vill och på kvällen har vi Café Sylvia (till vilket det tar ca 15-20 minuter att gå från Vilsta Camping om man känner för lite frisk luft) till vårat förfogande. Där får vi husera bäst vi vill och styra över musiken, så ta gärna med er skivor om ni vill spela. Utöver det tar vi dagen som den kommer.

Med andra ord i stort sett samma upplägg som förra året: spontant, lagom oplanerat och med fokus på gemyt. Gassande sol och tropisk värme är såklart redan beställt.

Och just ja - i år kommer det antagligen att finnas en patch också.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Mikael Dunker
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mikael Dunker »

Låter ju hur trevligt som helst! Får se hur peppad Bigge är på 18-milsåkning med Vespa från Gävle eller om det blir trailer för vår del! Patch? Serious shit! 8) :grin: Svingrymt
Grafisk formgivare av Scooteristen
Vespa Sprint -73, Vespa Super Sport -66
Medlem i:
www.gavlescooters.se
www.visbyvespaclub.se
www.scooterklubben.com
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

18 mil är en barnlek!
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Kommer Yvonne och Kent?
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Vaddå, vi vill ju inte ha dit en massa gother förstår du väl? :wink:
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Men vi från Gotham City kommer ju.
/Oldsberg
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jo, men ni är ju sådana där trivsamma glada gother!
Lambert
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lambert »

Bara 20 mil tur/retur jag kommer :smile:
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Trevligt! Kan dock hända att det blir lite ändringar...återkommer om det i veckan i så fall.
Lambert
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lambert »

Hoppas du fått ordning på Lambrettan. Jag var enda Lammyn på scooter premiären i Linköping (samma helg som bandit rejs) blev 34,5 mil scooter med trevligt umgänge. Lasse
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jodå, nu går den fint! Körde dock min Touring på Bandits Race, eftersom jag drog av en fälgbult på Lambrettan dagen innan...men det var ju bara mitt eget fel. Lika bra, kanske - tjejen följde med också, och hon får av någon anledning kramp av att sitta för länge på Lammyn. :/
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Lite ändrade planer (på gott och ont). Läs första inlägget för vidare info.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Nu är det klart att Bangaround Hi-Fi från Sthlm samt våra lokala Eskilstuna-skivkonnessörer DJ Tony och Ronge kommer att se till att vi får svänga våra lurviga på dansgolvet och uteserveringen!

Mer info om band på festen samt möjlighet till rabatterat boende kommer under veckan!

Det börjar dra ihop sig... :wink:
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Nu är det även klart att The Streamers kommer att stå på scen under festen på Raw på kvällen!

The Streamers är ett ungt gäng från Göteborg/Borås som i våras släppte sin första fullängdare på AMTY Rec. De bjuder på en dansvänlig kombination av klassisk ska och välsnickrad pop som kan få den allra mest odansante att vilja ge sig ut på dansgolvet.
Rykten säger att levererar en sjuhelvetes liveshow samt att blåssektionen skall vara något alldeles extra. Det kommer att bli grymt!

Nyfikna kan hitta deras MySpace här.
Ingela
Nybörjare
Nybörjare

Post by Ingela »

Ska + blås = 8)
Gutt!
Tant Sprit

Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Vi bara SKA på Eskilsphenia!

Förlåt
Hellberg-Oldsberg
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Vägtips Örebro-Eskilstuna sökes.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Åk gamla Arbogavägen över Glanshammar->Götlunda till Arboga. I Arboga tar ni höger ner på Västerleden och följer den ner til Alberga (grym väg med kurvor och bra asfalt). Efter Alberga följer ni väg 230 hela vägen in till Eskilstuna (ni kommer in vid Vilsta camping, v230 går alldeles till vänster om campingen, som är på andra sidan ån.).

Samma väg som vi tog hem från Bandits Race, f.ö.

Mvh

Guran

Bill Hicks wrote:Vägtips Örebro-Eskilstuna sökes.
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Skulle precis rekomendera samma väg som Hedge. Körde Tuna-Arbogasträckan senast igår...den är riktigt rolig!
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Möjlighet att bo på hotell till reducerat pris (500:- enkelrum, 600:- dubbelrum) finns på Hotell Eskilstuna (http://www.hotelleskilstuna.se/), som ligger ca. 2km från centrum. Uppge att ni skall på "scooterträffen" vid bokning på telnr. 016-510410 så vet de vad det gäller.

Även om själva träffen är på lördagen, finns möjlighet till rideout samt lite spontant kvällshäng på stan för de som vill komma redan på fredagseftermiddagen (observera dock att erbjudandet om rabatterad hotellvistelse inte gäller fredagen då hotellet är fullbokat den natten).
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

...och, just ja: inträdet på kvällen kommer att vara ynka 80:-!
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Uppsamling inför kortegen sker vid Vilsta Camping (då det verkar som om många kommer att bo där ändå) klockan 13:00.

Vid frågor är det bara att PM:a mig här på forumet, maila på ronnie@theprofondorosso.com eller ringa på 0768-141363 (ja, jag vet att man inte bör lägga ut sitt telnr på nätet, men jag gillar att leva farligt).

Om någon planerar att komma redan på fredagen får ni gärna hojta till så jag vet.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

På grund av en liten kommunikationsmiss blev det fel angående inträdet till Raw på kvällen: det kommer att kosta 100:, inget annat. Inget jätteskillnad iofs, men ändå...
Ursäkta för den felaktiga infon.
Lambert
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lambert »

Hoppas att man har en scooter att åka på när andra inte kan låta saker vara ifred :evil: :evil:
Post Reply