Äntligen har jag börjat på renoveringen av min V5 som dragit tjyvluft i ett par år nu.. Allt har gått enligt planerna men nu är jag fast..
Jag kan inte få isär motorblockhalvorna.. Har slagit med gummihammare så hårt jag vågar och bänt lite lätt med skruvmejsel på ett par ställe.. men det funkar inte. Jag kan få isär så att jag ser en liten glipa på några ställen men det känns som att något håller ihopa blockhalvorna.
Primärdrevet är inte avtagit på kopplingssidan.. ska testa det imorgon.
Vad har ni som lyckats för tips och tekniker?
//Philip
stockholm.
Får inte isär blockhalvorna..
Får inte isär blockhalvorna..
// V50 -74 som inte tar tjyvluft.
Japp. Nu har jag fått isär och ihop blocken igen.
Det var det lilla kugget på veven som skulle av så släppte det.. Innan jag kom på det lyckades jag bryta av en liten bit av godset, men som tur var var det inte någon fara..
Jag hade stora planer och hade köpt lager o allt o tänkte byta rubbet, men bestämde mig för att skita i det. Så nu blev det bara nya packboxar och kickgummin och packningar o så. Hoppas att det kommer funka.
Trodde absolut att min vev skulle vara bytt till en mer öppen eftersom vespan gör nästan 45 men det var en svensk strypt... Jaja. den får sitta.
Imorgon ska rovan in i ramen så får vi se!
Det var det lilla kugget på veven som skulle av så släppte det.. Innan jag kom på det lyckades jag bryta av en liten bit av godset, men som tur var var det inte någon fara..
Jag hade stora planer och hade köpt lager o allt o tänkte byta rubbet, men bestämde mig för att skita i det. Så nu blev det bara nya packboxar och kickgummin och packningar o så. Hoppas att det kommer funka.
Trodde absolut att min vev skulle vara bytt till en mer öppen eftersom vespan gör nästan 45 men det var en svensk strypt... Jaja. den får sitta.
Imorgon ska rovan in i ramen så får vi se!
Den funkar!
Gick lite risigt till att börja med och bluddrade till vid full gas ibland och var allmänt slö. Så drog jag ut luftskruven till 3.5 varv o då gick den fint. Innan renoveringen var den nästan helt indragen så det tyder ju på att den tog tjyvluft från någon annan stans, vilket den inte gör nu.
Ett jävla jobb är det att klyva en gammal skitig motor, men det är kul när det funkar såhär efteråt.
Tack för hjälpen!
Är det någon som har en gammal kick till v50 liggandes så köper jag gärna.
Gick lite risigt till att börja med och bluddrade till vid full gas ibland och var allmänt slö. Så drog jag ut luftskruven till 3.5 varv o då gick den fint. Innan renoveringen var den nästan helt indragen så det tyder ju på att den tog tjyvluft från någon annan stans, vilket den inte gör nu.
Ett jävla jobb är det att klyva en gammal skitig motor, men det är kul när det funkar såhär efteråt.
Tack för hjälpen!
Är det någon som har en gammal kick till v50 liggandes så köper jag gärna.