Vespa 50 for dummies

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Har en framskärm i schysst skick ståendes om du är intresserad. Plåtren.

/G
erikerikerik wrote:känns lite som att om jag inte kommer upp på två hjul så fort jag kan kommer jag aldrig våga sen. ganska många uppmaningar om att lägga ner o sälja scootrarna men fan, keep on keeping on.

crispin: kanske så småningom skulle gilla att flytta över motorn till andra ramen. men som sagt, ett bra tag kvar.

vespan klarade sig rel. bra även den- framskärmen totalkvaddad och en rejäl buckla i skölden, men inget som känns omöjligt.

vilket projekt för 2,5 dl SAE30
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

update: första operationen var epic fail som det heter bland kidsen. fick göras om, fast den här gången med transplantation av ben från höften in i handen.
förhoppningsvis klarar jag mig utan större problem, men risken för steloperation av handled är ju kvar och känns sådär. kan gå igen men har fortfarande ortos (ledat plastgips). fascinerande att gå i trappor efter en månads hiss- benet bär knappt min späda pojkvaskerfigur.

ge mig lite argument om varför jag ska upp på tio tum igen.. är en smula skeptisk själv, för att inte tala om vad sambon är.

Crispin, ringer dig efter turnén (hur det nu ska gå utan hand att spela med)- kommer eventuellt behöva kvalificerad hjälp / råd för att få ihop ett eventuellt åkdon. Skulle fixa det själv är jag övertygad om om det inte vore för att jag inte får lyfta.

Nåväl, kunde slutat värre. Ut och kör nu, passa på medans det är väder, men kör för f-n inte in i en bil
2x v50 '81, luna 50s
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

det är bara att ringa Erik så ska vi se vad vi kan göra!

Angående argument till varför du ska upp på scootern igen så är det enkelt:
det krävs betydligt större akrobatik att ta sig upp på en stor motorcykel vilket gör scootern faktiskt ganska handikappvänlig, något som kan vara en fördel i ditt fall.

Även ifall du blir stelopererad så kan du ju alltid bygga om lunan till en lunatic med automat och skivbromsar. eller köpa en LX 50 eller vad dom heter

Krya på dig.
Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
erikerikerik
Nybörjare
Nybörjare

Re: Vespa 50 for dummies

Post by erikerikerik »

Nu så; bättre sent än aldrig. Inte stelopererad. Insåg att jag fick mer och mer ågren kring tvåhjulingar. Enda hållbara lösningen var att skaffa en tillfällig vespa till idag. Den är temporär, jag har plöjt ner för mycket själ i de andra. Men jag är tillbaka på tiotumshjul. Ses på premiären.
crispin
Lärling
Lärling

Re: Vespa 50 for dummies

Post by crispin »

Härligt!
Välkommen tillbaka.
Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Post Reply