Jäpp!!!!då var det beställt

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Nicko35
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Jäpp!!!!då var det beställt

Post by Nicko35 »

Beställde en vit GTS 300 Super igår handlaren sa att jag skulle ha den senast tors nästa vecka,hoppas nu bara att jag inte köpt grisen i säcken,för hur jag än har försökt så gick det inte att procköra innan jag köpte,det känns så där kan jag säga.Enligt säljaren så fick dom inte in några demohojar,och han hade inte råd att ligga på en som en ren demo.hmm,som sagt så där eller hur?Nåväl jag tror nog att jag ska bli nöjd.Köpte även till den lilla rutan,mest för lookens skull,är det något mer som ni tycker att jag skulle ha beställt till med en gång?Såg att det fanns en plastmatta(typ)borde jag ha köpt den också?Jag vill ju inte börja med att repa den
Bergfors
Lärling
Lärling

Re: Jäpp!!!!då var det beställt

Post by Bergfors »

Nicko35 wrote: Såg att det fanns en plastmatta(typ)borde jag ha köpt den också?Jag vill ju inte börja med att repa den
En matta gör mer skada än nytta. Då kommer det in grus mellan golvet och mattan, som repar golvet. Kör du utan matta repar du inte golvet eftersom du alltid håller fötterna på listerna. Dessutom är det ju så mycket snyggare utan matta...

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

Jag är inte ett dugg svartsjuk....
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Grattis, tror du blir nöjd. GTS 300 är härlig att köra och den vita är så SNYYYGG.

Tycker
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Jens in da house:
och den vita är så SNYYYGG.

Ja visst är den, tyvärr är det sån åtgång på dom i Italien & Frankrike så vi får inga till Scandinavien bara svart & röd men våran röda är också snygg. Nicko jag vet inte vart du bor men hade du kommit förbi Enköping eller hört av dig sån hade vi nog kunnat ordna med en heldag i sadeln på våran demo (tycker nog att som seriös handlare borde man ha en av dessa som demo), du kommer inte att ångra dig och den är en fröjd att köra även längre sträckor http://dpracetech.blogspot.com/

DP says: Welcome to the Vespa brotherhood, verry different from the Ducati (Scientology Church) cult....
Nicko35
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nicko35 »

Håller med dej,en demohoj borde varje seriös handlare kunna erbjuda!bor i Malmö,men det är väll bara att köpa läget!
Sen ska vi inte snacka strunt om Ducati(kommer alltid att ligga mej varmt om hjärtat)
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Nicko35 wrote:Håller med dej,en demohoj borde varje seriös handlare kunna erbjuda!bor i Malmö,men det är väll bara att köpa läget!
Sen ska vi inte snacka strunt om Ducati(kommer alltid att ligga mej varmt om hjärtat)
Jag har provat DP:s demohoj och kan instämma att det är en najs cykel. Den var duktigt rapp och nästan snuskigt välbalanserad (kändes nästan som overkill att sätta ner ena foten när man stannade vid stopp-plikt.

/putte
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Nicko35 in da house:

Strunt & strunt, har ägt ett flertal Ducati under mina 35år på 2-hjul och har idag ett 96'a M900 Dee-Dee Ducati (och snart tydligen en M600), är medlem i Svenska Ducati Klubben och har även varit medlem i Ducati Club So Cal på 80-talet och jag står för att många Ducati ägare är dom största "förnekarna" i världen, va neeeej jag har aldrig haft något annat än Ducati, allt annat är bara strunt & junk.... I Vespa/Lambretta världen är alla välkomna, man får göra som man vill med sin hoj utan att "lägre socio#" har synpunkter, alla är välkomna på race, scooterpremiärer, scooterns dag, etc. vare sig man åker Italienskt eller Asiat, plåt eller PVC det är gemenskap, a mind is like an umbrella, if not open it don't work sa Dalai Lama en gång....

Trist att du är så långt borta annars kunde vi ta en tur på våra GTS300'or ner och kolla på min favorit, Turning Torso, kommer att vara på Österlen i helgen tyvärr varken på hoj eller scooter, kanske visar Österlen för Dee-Dee Ducati senare i sommar då kan vi ut och bullra tillsammans. Hoppas du blir nöjd (nog svårt att bli något annat) med din Vespa, vågar nog säga att det kommer att bli mycket mer 2-hjulsåkande än på länge för dig, den rockar fett...

DP says: Just a thought....
Nicko35
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nicko35 »

Ok Dp!fattar vad du menar,kan till och med hålla med om att vissa Ducati ägare kan vara en smula blinda när det kommer till tvåhjulingar.Själv går jag bara och räknar sekunder till att dom ska ringa från Mc handlaren och säga att jag kan komma och hämta min pärla,hojen kommer idag men det hänger på om den blir inregad!men men bara jag har den till helgen så kan jag garantera dej att det blir en snurra ner till The turning T.Föresten måste man köra in den på något sätt eller är det bara o gasa o va gla?
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

nicko 35 in da house:
Föresten måste man köra in den på något sätt eller är det bara o gasa o va gla?

Noop!!! Våran har fått "full mutter" sen vi packade upp den, första service vid 100mil är VIKTIG, ventiljustering, byte av olja i motor & slutväxel, våran hade en hel del spån i båda så det är viktigt att din handlare verkligen gör en nogrann första service på den. Det bara att "tuta & köra", tar runt 50 mil innan motorn "släppt" helt och går 100%. Kör den gärna på 98 octan, drar mindre & går bättre, har även provat Shell V-Power i den men ingen större skillnad, se till att din handlare förjer rekomedationen med Agip Tec i motorn & Agip Gear Synth i slutväxeln, har kört ett par Aprilia SportCity (samma motor) som fått Motul, Shell, Biltema och annat och dom känns väldigt "råa" eller så är jag bara skadad....

DP says: Mycket nöje med din GTS300 ie, fick dom verkligen hem en vit åt dig??? Lyckost!!!
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Lånar tråden lite.

Nu har jag provkört den röda 3-hundran som finns för provkörning i Enköping :grin:

Jag hade redan innan provturen bestämt mig för att köpa just en röd GTS 300, så försäljaren behövde inte övertyga mig om maskinens förträfflighet, men om det fanns något litet tvivel innan turen, så försvann detta på en gång.
Nu ska jag bara sälja "56:a pannan" och sen blir det en beställning på stört.

Ja det var väl allt jag vill säga.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

vägkung in da house:
Nu har jag provkört den röda 3-hundran som finns för provkörning i Enköping

Du är väkommen tillbaka för en till provtur eller beställning...

DP says: Försäljaren i Enköping....
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Till DP!

Du kanske minns att jag talade om för dig att jag å frun äger en LX 125:a och att den snart ska in på första servicen.
Du kanske också minns att jag sa att jag inte hade något större förtroende för den firma vi köpte LX:en hos. Så nu frågar jag dig - trots att köpet för LX:en skedde hos en annan leverantör, kan jag lämna in på service hos dig istället och få nödvändig stämpel i serviceboken? För visst är det så att servicetillfällena hänger ihop med garantin (den 2-åriga garantin). Eller är det så att service måste utföras på den firma man köpt vespan hos för att garantin ska gälla?
Eller är jag helt ute och cyklar??

Och du, inte "törs jag" ta emot erbjudandet om en till provtur, då finns risken att jag gör något överilat rent ekonomiskt alltså :cool: , men tack ändå, och jag kan här och nu lova att du/ni blir leverantör på nästa vespa, och då menar jag så klart en 300.

Med vänliga vespa-hälsningar
vägkung

PS: Till alla som eventuellt undrar vilken firma jag köpt LX:en hos kan jag säga, jag tänker inte på forumet skriva ut firmans namn, då jag anser att man inte ska hänga ut enskilda firmor eller eventuella personer.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

vägkung wrote: kan jag lämna in på service hos dig istället och få nödvändig stämpel i serviceboken?
Du bör kunna lämna in till vilken auktoriserad verkstad som helst. Att kräva något annat måste väl rimligtvis vara ett lagbrott.

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Jaha, det låter ju bra.
Nästa fråga- om jag skulle behöva reklamera något som blivit trasigt under garantitiden, kan jag då kontakta vilken auktoriserad Vespa-handlare som helst??

Låt säga att jag köpt Vespan på ett ställe, men av olika anledningar låter någon annan handlare (givetvis auktoriserad) utföra service/ar som man ska enligt boken, blir det då någon skillnad i fråga om reklammationer?? Finns det några regler/lagar i dessa frågor?

Med vänliga Vespahälsningar
vägkung
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Sådant som täcks av garantin bör du kunna ta med vilken auktoriserad handlare som helst.

/Jörgen
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

vägkung in da house:
kan jag lämna in på service hos dig istället och få nödvändig stämpel i serviceboken?

Ja absolut!!!!

vägkung in da house:
om jag skulle behöva reklamera något som blivit trasigt under garantitiden, kan jag då kontakta vilken auktoriserad Vespa-handlare som helst??

Ja absolut!!!!

vägkung in da house:
Eller är det så att service måste utföras på den firma man köpt vespan hos för att garantin ska gälla?

Nej absolut inte!!! Du kan serva & reklamera hos vilken handlare som helst, enda undantaget är om en handlare har börjat en reklamationsprocess då måste den handlaren avsluta den men om dom inte klarar av det då kan importören visa dig vidare till någon som klarar av det, häder lite då & då med Aprilia att en kund ruttnar på sin handlare och får hojen flyttad till Starol Racing för att det tillslut ska bli rätt & riktigt...

vägkung in da house:
inte "törs jag" ta emot erbjudandet om en till provtur, då finns risken att jag gör något överilat rent ekonomiskt alltså

Va tror du??? klart du ska komma förbi och åka en sväng till! Jag körde igår mellan Enköping & Uppsala (tur & retur) och av ca 6 fartkameror lyckades jag (& GTS 300ie) få 3 att fota mig!!!! 130 blås längs 55'an och man bara flinar hela vägen!!!! kommer att bli svårt att sälja den i höst, får nog se till att vi har en demo även nästa sommar, den är en drog....

DP says: Ingen press, hör av dig om att serva LX sen får vi se vad som händer.....[/i]
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Tack DP för snabba och rediga svar.

Och eftersom du är en Vespa-fantast och dessutom är trevlig att snacka med har vi bestämt att du/ni får serva vår LX i framtiden.
Och när vi ändå pratar service, hur mycket kostar första servicen?? Och visst är den vid 100mil?

Håller just nu att komponera ihop en annons angående pannnan, det blir mycket att skriva, och jag vill att texten ska bli bra, likaså ska korten jag tagit på hojen funka i annonsen.
Jag kollade på siten du rekommenderade (craiglist), vi får se om jag kommer att annonsera där oxså.
Och förhoppningsvis får jag den såld, och då vet du ju vad som kommer att hända :grin: :grin:

Tack så länge.
vägkung
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

vägkung in da house:
Och när vi ändå pratar service, hur mycket kostar första servicen?? Och visst är den vid 100mil?

Vi tar 1.600.- + material för en service på MC-Scooter upp till 300cc, första service 100mil är ganska mycket jobb, kolla ventiler, efterdra massor, justera förgasare, och en hel del annat, hör av dig så bokar vi en tid....

DP says: TACK för förtroendet...

Ps. Egentligen lite synd att pannan måste gå. Ds....
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Rubriken är på denna tråd - Jäpp!!!!då var det beställt, och det gäller för mig oxså fr.o.m idag :lol: :lol: :D :D
Jag vet inte hur jag ska kunna stå ut med väntan bara tills DP ringer och meddelar att 300-hundran står där röd och fin, å med skyltar färdig att tas i bruk.

vägkung
Ingela
Nybörjare
Nybörjare

Post by Ingela »

Grattis som f-n!
Den är ju sååå rolig att köra =)

/Ingela
Tant Sprit

Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Jag hara "bara" kört Enköpingsfirmans 300, och det gav bara mersmak. Nu "får" jag en alldeles egen och stajla med :lol

Mvh
vägkung
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

DP wrote:[
Ps. Egentligen lite synd att pannan måste gå. Ds....
Pannan har nämnts ett antal ggr, formodligen handlar det om nån gammal HD, på 1200 cc (FL) tillverkad 1948 till 1965. Är det inte dax att vi stackars okunniga ofrälse får se en bild på underverket?? Eller tål den inte att visas? :D :D :D :D :D :D :D
vägkung
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by vägkung »

Pannan är/var mycket riktigt en Panhead 56:a FL, och den skämdes inte för sig att visas upp, problemet är bara att jag inte vet hur jag ska infoga en bild så ni får se.

Mvh
vägkung
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

favorit i repris; NYRENOVERAD

Frustrerande, jag vet! Har nyss lärt mig:
- Anpassa bilbredden till maximalt 600.

- Ladda upp en bild från din dator och lägg ut på nätet hos www.imageshack.us

Image

- Kopiera URL-länken och klistra in i meddelanderutan på SSK-forumet.

V H
Post Reply