Bluesman wrote:Latmask där
Har du en svensksåld original, strypt V50?
Du borde byta till italiensk originalvev (ostrypt), byta packboxar i vevhuset, samtliga lager i motorn (i varje fall vevlagren), samt kanske ett nytt kopplingspaket plus styvare kopplingsfjäder.
Köp nya krysskilar till bägge sidorna av veven, samt nya låsbrickor till svänghjul och primär & kopplingskorg.
Nya brytare, ny kondensator och ett gäng lampor till ljuset.
10"-hjul gör susen i slutändan.
Vips har du en moppe som gör 45 knyck och som är körbar långt in i höstrusket.
/R
precis en svensk strypt v50 ! vilket jag egentligen vill behålla den som !

den ska inte gå fort ( även om 45 inte e fort xD ) den ska gå som den gjorde ny ur fabrik har jag bestämt mig för !
till att köra fort med har jag en vespa pk50 med polini 75cc och någon ny vev som jag inte vet riktig vad de är för någon och 19mm förgasare , ska trimma den mer för riktig racing snart !
men denna ska gå " orginal "
packboxar har jag hemma som ska bytas samt packningar , lager funderar jag på , men eftersom alla lagrena verkar friska så funderar jag på att enbart byta vev lagrena, vespan har inte gått så långt trots sin ålder !
kopplingen har jag tagit ut , men inte " öppnat upp den " så jag kommer in till lamellerna , men ska göra de och byta dom oxå , kan alltid vara bra att göra när jag åndå har motorn isär!
kopplings fjädrarna då? dom blir inte slappa efter en massa år så man borde köpa nya sånna då?
krysskil ska jag köpa oxå !:) lås brickor , bryare och kondensator blir nog nytt oxå !
är de några speciella lampor då? för annars kan jag bara ta det från jobb om de skulle behövas ;P ( jobbar på bilverkstad )
tror jag behåller 8" fälgarna fakist !

har ett par 10" till min andra vespa som bara ligger i delar som jag kan prova sen om jag får lust !
föresten broms backar ( bak ) dom är rätt oljiga och kletiga , och går ju bort om man slipar på dom , men om dom har legat i en massa år så kanske de oxå är värt och köpa nya ? så dom inte har dragit åt sig en massa skit lixom !:)
men lås brickorna är jag jätte osäker på vilka jag ska ha iallafall

skulle du inte kunna hjälpa mig med dom ?:P