För att återknyta till det ursprungliga ämnet: Idag är det kallt och jävligt (inget scooterkörarväder, precis), så jag undrar i så fall när denna utlovade växthuseffekt egentligen kommer?
Skämt åsido, men detta med "klimathotet" och "växthuseffekten" verkar ha blivit vår tids nya religion! Precis som med andra religioner så handlar det just om att man "tror", men man vet inte. Variationer i jordens klimat har alltid förekommit genom årmiljonerna, så kanske också nu? Allt handlar kanske bara om naturliga veriationer i klimatet, inte något slags påhittat "hot"? För 12.000 år sedan lär ju den årliga temperaturstegringen ha varit betydligt högre än idag. Körde stenåldersmänniskorna för mycket tvåtaktare, eller vad?

Min tro (säkert lika sann som någon annans) är att detta med "klimathotet" har våra översåtar (inte minst i FN:s klimatpanels regi) hittat på för att hålla oss på mattan, för att kunna pungslå oss på ännu flera skatter och avgifter - och inte minst för att de själva ska bli försörjda genom diverse bidrag för sin s k "forskning". Jag menar, det finns ju miljoner att håva in för de som säger "rätt saker" i klimatdebatten. Och nu när "kommunisthotet" i stort sett är eliminerat, måste man ju hitta på något nytt "hot" för att kunna hålla oss undersåtar på mattan...

/Göran L