Yeeees!!

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
Nicko35
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Yeeees!!

Post by Nicko35 »

Fick precis ett samtal från Mc-Handlarn!min vita GTS 300 är klar för leverans,dock hade han inte fått skylten från vägverket men den är inregad och försäkrad och enligt han var det bara att hänga på en provisorisk skylt,sen va det bara till o gasa o köra,hmm men det får stå för honom.Återkommer imorgon med mina första intryck,tur att jag ska jobba i natt för jag hade nog inte kunnat sova ändå!!
Passade föresten på och beställa ny hjälm när jag ändå var i shoppintagen,vad tycker ni om den här?http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... nswit.html
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

nicko35 in da house:
dock hade han inte fått skylten från vägverket men enligt han var det bara att hänga på en provisorisk skylt

I 9 fall av 10 kommer plåten dagen efter regpapper så fick han papper idag har han nog plåt imorgon (fredag), har under åren levererat ett par hojar & gjort en provisorisk plåt men det känns inte helt OK att släppa iväg en inte helt komplett hoj till en kund men ibland har nöden ingen lag, ska man hårddra paragraferna kan bara Polisen utfärda en temporär (gul ritad med tuschpenna) nummerplåt allt annat kan bötfällas precis som "miniplåtar", undrar om "skyltfonden" även täcker andra fordon man som medlem äger...

DP says. GRATTIS!!!! Forza Vespa....
Nicko35
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nicko35 »

Hmm,känner väll ungefär likadant vad det gäller plåtarna men som du säger nöden har ingen lag och när man nu har en ledig helg och vädret är på topp då vill jag fan ut och köra!!
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Snygg hjälm, men den lär inte få plats under sadeln. Det är minst sagt svårt att hitta acceptabla hjälmar som ryms i hjälmhinken. Den är tänkt att kunna rymma två Vespa-krukor, men ett test hos Vespeservice visade att det endast funkade om den ena var storlek M och den andra storlek S (pyttesmå italienska storlekar) och då fick man ända trycka ner sadeln så hårt att den sen var trixig att få upp igen. Vespa borde ha en alternativ hjälmhink i sortimentet anpassad för en normal hjälm, utan den fåniga midjan och skålningen som bara är i vägen. Jag vill inte hänga hjälmarna på utsidan (det finns två piggar avsedda för det) så jag monterade en topbox, vilken rymmer två rejäla hjälmar. Tycker dock GTS:en är mycket snyggare utan topbox, så jag hade hellre varit utan den.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

mejiro in da house:
Det är minst sagt svårt att hitta acceptabla hjälmar som ryms i hjälmhinken

Min blåa Dammtrax får plats utan problem, det går även att få ner att Dammtrax "vurpollon" tillsammans med den...

Image

DP says: Har ett par andra demi hjälmar som även dom passar...
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Fin den där Dammtrax. Är den köpt i Japan, eller säljs de även i Europa?
Läste någonstans att de tillverkas i Thailand. Vad heter din modell? Hittar den inte på Dammtrax hemsida;
http://dammtrax.shop-pro.jp/?mode=cate& ... 305&csid=1
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

mejiro in da house:
Hittar den inte på Dammtrax hemsida

Den blå/vita finns inte längre, finns dock i andra färger. Mina kommer direkt från Japan via en polare i Skåne som plockar hem en laddning lite då & då, jag har dels en "önskelista" hos honom, dels han hör av sig när han ska lägga en order...

DP says: Dammtrax är cult!!!
Post Reply