Hittade ingen bra rubrik att lägga detta under.
Fler här som har scootrar hos Bilsport & MC? Jag fick årets faktura och fick för mig att det blivit bra mkt dyrare, är det så? Ngn som vet varför?
Bilsport och MC?
- Micool1972
- Entusiast
Skulle det inte vara intressant med en tråd om var vi har våra scootrar försäkrade och hur mycket vi betalar hos de olika bolagen för våra respektive modeller? Det kanske finns för många parametrar för att få en fullt rättvis jämförelse, men det skulle vara intressant att se om någon med exakt samma scooter betalar mer eller mindre för samma försäkringsomfång. Det är ju allmänt kännt att det kan skilja tusenlappar mellan bolagen. Kanske skiljer det även mycket inom samma bolag? Jag har min GTS 125 försäkrad hod Bilsport & MC. Den rabatt som erbjuds medlemmar i Svenska Scooterklubben överstiger vida medlemsavgiften. Jag tror att villkoren är OK, men har ärligt talat inte granskat det finstilta i avtalet och har inte heller hört om folk som råkat ut för skada har blivit bra behandlade. Sådant kan ju skilja sig enormt mellan olika bolag. Skickade ett mail till dem en gång med fråga om det räcker att kättinglåset träs igenom hjulet (utan att fästa runt ramen eller liknande) men fick aldrig något svar. Kanske något de kommer att använda emot mig om den blir stulen?
Jag ringde och frågade mitt bolag (if) om vad som var ett godkänt lås. De hade ingen lista eller definition utan hänvisade till att fråga handlaren vad som var godkänt. Jag köpte ett ABUS skivbromslås hos EHR, som enligt uppgift skulle vara godkänt. Det är relativt smidigt att använda på GTS:en och får plats i handskfacket på benskölden när man inte använder det. Enda nackdelen är att om man glömmer att ta av låset och försöker köra iväg, förstör man hastighetsmätarwiren. Det bästa är nog att fästa ett tunt snöre i låset, som man drar upp till gashandtaget som påminnelse att ta bort låset.
/Jörgen
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"