Nybiten och väl ambitiös som vanligt så har man blivit med 3 italienska skönheter på kort tid, ja ja kunde ju ha tagit det lugnt och sansat men hur kul är det?
Nu till dilemmat, damerna i fråga är i olika stadium av förfall eller patinerade som det så vackert heter. Och efter att ha använt forumet som kunskapsbank inför inköpet av damerna så har jag listat ut 2 saker, det finns massor med kunskap och ännu fler åsikter.

Detta är mina tankar som jag vill bolla med er mer erfarna mästerrenoverare.
Piccolina giallo är en V50n 1965 som behöver en komplett renovering men är ett svenskt 30km exemplar som är hyfsat komplett och borde gå att rädda.
Tanken är att detta skall bli ett "nästan" orginal med lite mer pulver bakom luckan och användas till daglig pendling ca 4 mil om dagen.
Angeluna är en illgrön Lambretta Luna sport 1968 med väldigt få mil på mätaren, medtagen av åldern men med reservation för lacken så bör hon kunna bli helt orginal då alla delar finns och hon är oskruvad.
Sen har vi Bianca som är en lagom inkörd PX 200e med alla skavanker som ett bruksföremål bör ha, hon får nog vänta till i vinter men tanken är att hon skall bli lite lagom retro och användas till långturer och finåkning.
Tänker jag rätt, eller helt upp åt väggarna? jag anar att detta är som att ge bensin och tändstickor till ett gäng pyromaner, men jag lovar att alla seriösa synpunkter och tips kommer att beaktas å det seriösaste.
Hoppas att snart se på vägarna runt Estocolmo med lite plåt mellan benen.
Ciao
Chris