Var handla 10" slang med böjd ventil i Malmö?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Woodstock

Var handla 10" slang med böjd ventil i Malmö?

Post by Woodstock »

Ich habe snart das krupp!

Två punkteringar inom loppet av ett par dagar och jag känner mig manad att köpa ny slang istället för att ständigt laga skitet.

Nu till det egentliga I-landsproblemet: jag har jagat runt efter 10" slang med böjd ventil i hela Malmoe, men ingenstans har det blivit napp. Vet att det finns på Addemoto i Lund, men jag orkar helt enkelt inte köra dit bara för en j-kla slang.

Så var i Malmö hittar man en dylik slang?

Mvh

/ Fredrik
Dag
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Dag »

Kör till Lund, köp två slangar och få på köpet perspektiv på malmölivet. Kanske du rentav skulle delta i Vespa Club Lunds ride-out i morgon?
Dag
Woodstock

Post by Woodstock »

Dag wrote:Kör till Lund, köp två slangar och få på köpet perspektiv på malmölivet. Kanske du rentav skulle delta i Vespa Club Lunds ride-out i morgon?
Tack för uppmaningen, Dag - men, nej, Lund är alldeles för enkelriktat och kuperat (den stad i Sverige med störst höjdskillnad) för min smak. Dessutom får man krupp (om man inte har fått det förr) av alla cyklister som svärmar runt en. Så tack, men nej tack... :wink:

Jag tar med lagningsgrejer till jobbet (där Primmyn har fått tillbringa natten) och sätter på ytterligare en lagningslapp på slangen (typ nr 37 i ordningen).

Mvh

/ Fredrik
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

fredrik woodstock terraplane blues in da house:
och sätter på ytterligare en lagningslapp på slangen (typ nr 37 i ordningen).

Finns en anledning till det, idag är det minimalt med naturgummi i MC & Moped slangar, dom består till över 70% av syntetgummi och på det biter inte gamla hederliga "laglappar" och sniffningsvänlig solution, vi har helt slutat sälja slang-lagnings-kitt då det i princip bara funkar på vissa cykelslangar. Ta ett snack med din närmsta moppe/MC nasare (som handlar från Garage24/Jofrab som i princip alla gör) och be honom beställa hem en laddning 17-810-39 Slang 2.50/2.75x10 L-vent 89.- och 17-810-41 Slang 3.00/3.25x10 L-vent 115.- sen lägger DU upp ditt lilla lager. Vi säljer 10" slang i parti & minut då i princip alla Kina-Moppar har 10" hjul och dom får man lägga slang i stup i ett. Är sedan nasaren vaken och beställer före 18.00 kan han leverera dom till dig på morgonen efter, bra va????

DP says: Fattar varför så många moped & MC handlare står på ruinens brant, dom s*iter i sina kunder....
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Jag kan fixa slang i Malmö. Har det inte som normal lagervara men har snabba leveranser från grossist. Är det riktigt akut kan du få köpa av mitt privata lager.
Behöver ni däck och slang i Malmö, så skicka ett PM.
Woodstock

Post by Woodstock »

Martin O wrote:Jag kan fixa slang i Malmö. Har det inte som normal lagervara men har snabba leveranser från grossist. Är det riktigt akut kan du få köpa av mitt privata lager.
Behöver ni däck och slang i Malmö, så skicka ett PM.
Tackar för erbjudandet - jag har lagat två slangar och även slängt på min reservhjulshållare igen. Dock skall jag lägga ditt erbjudande på minnet till nästa punktering.

Tack!

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Post by Woodstock »

Hmm...nu behöver jag både slang (10" med böjd ventil) och däck igen. Finns det fortfarande ingen i Malmö som säljer slang med böjd ventil som även har 10-tumsdäck?

Biltema handlar jag inte på, så det är inte ens lönt att föreslå...

Principfasta, men vänliga hälsningar

/ Fredrik
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Åk nu till Addemoto i Lund. Du behöver inte ens in i stan, bara ta höger mot Gastelyckan.

Prisvärt så det räcker - men kolla så ventilen sluter tätt efter montering (verkar vara B-klass just på ventilen)!
Jag har köpt slang till både PV och V50 där, funkar skitbra. Slangen funkar till 3.00 och 3.50x10, f ö , för dom som vill ha grejor till PX.

Deras 3.00x10 är helt OK, och som en bonus kan jag meddela att dom verkar ha styrlås till svenska V50 för mindre än hälften av vad EM ska ha.
Har inte köpt och monterat, men dom ser bannemej likadana ut. (överliggande låsbult som glider in när man låser).

/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Woodstock

Post by Woodstock »

Bluesman wrote:Åk nu till Addemoto i Lund. Du behöver inte ens in i stan, bara ta höger mot Gastelyckan.

Prisvärt så det räcker - men kolla så ventilen sluter tätt efter montering (verkar vara B-klass just på ventilen)!
Jag har köpt slang till både PV och V50 där, funkar skitbra. Slangen funkar till 3.00 och 3.50x10, f ö , för dom som vill ha grejor till PX.

Deras 3.00x10 är helt OK, och som en bonus kan jag meddela att dom verkar ha styrlås till svenska V50 för mindre än hälften av vad EM ska ha.
Har inte köpt och monterat, men dom ser bannemej likadana ut. (överliggande låsbult som glider in när man låser).

/R
Japp, jag brukar handla där, men deras däck är bannemig ingen höjdare. I bästa fall sticker inte corden ut när man kommer till hem Malmö om man satte på däcket i Lund, så dåliga är de tyvärr.

Deras slangar däremot, är helt okej. Billiga också. Och så är där jäkligt trevlig personal.

Mvh

/ Fredrik
Post Reply