Hej
Är på gång att besöka hufvudstaden och har för mej att det ska finnas minst ett Café i Stockholms-trakten med scooter-touch.
Var det inte någon som annonserade och ville köpa scootrar att ha som rekvisita på ett café för typ två år sedan?
Nå´n som vet något eller har tips om något annat?
Scooter-Café i Stockholm?
Skåningen har väl ingen scootertouch vad gäller dekoren? Var det inte det som efterfrågades? Jag har inte sett något annat fik i SoFo med scooterrekvisita. Närmast är väl String med en gammal motorcykel. Men det kanske finns i någon annan del av stan?Woodstock wrote:Skåningen Kaffebar på Söder (Skånegatan 92) på onsdagar kl 18.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Det finns ju fiket där uppe på Högalid som är väldigt italieninspirerat, och Zuccero som ligger på Åsögatan är ju lite nostalgiskt sådär. Finns med all säkerhet fler.
EDIT: Ligger ett mysigt italiencafé på Kocksgatan alldeles vid Renstiernas också.
/G
EDIT: Ligger ett mysigt italiencafé på Kocksgatan alldeles vid Renstiernas också.
/G
Bergfors wrote:Skåningen har väl ingen scootertouch vad gäller dekoren? Var det inte det som efterfrågades? Jag har inte sett något annat fik i SoFo med scooterrekvisita. Närmast är väl String med en gammal motorcykel. Men det kanske finns i någon annan del av stan?Woodstock wrote:Skåningen Kaffebar på Söder (Skånegatan 92) på onsdagar kl 18.
/Jörgen
Last edited by Hedge on Wed 01 Jul 2009, 18:43, edited 1 time in total.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Och i Göteborg Bar Italia på Prinsgatan (tvärgata till Linnégatan) som har Håkan Hellströms gamla Vespa 50 upphängd på väggen. Derssutom bra kaffe.
Och givetvis vårt stamkafé Bar Centro på Kyrkogatan precis bredvid NK. Dock utan scooterinredning men mycket italienskt i känslan. Söndagar runt kl 14 brukar det dock stå 5-15 scootrar utanför, för då har vi scooterfika.
/jens
Och givetvis vårt stamkafé Bar Centro på Kyrkogatan precis bredvid NK. Dock utan scooterinredning men mycket italienskt i känslan. Söndagar runt kl 14 brukar det dock stå 5-15 scootrar utanför, för då har vi scooterfika.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
VESPA är en av två restauranger i Malmö som kan göra ätbara pizzor (den andra heter, har jag för mig, café amore och ligger i närheten av köpenhamnsvägen.Woodstock wrote:I Malmö och Lund finns två hyfsat scooterinfluerade "syskonrestauranger" som heter V. E. S. P. A. och de har bl a någon gammal scooter stående som skyltning. God mat också! Givetvis har man fotograferat sina vespor utanför restaurangernas coola ljusskyltar...
Dock behandlar VESPA sin personal otroligt dåligt, och vad gäller skatteverket är de inte så nogräknade... Jag sätter inte min fot på stället.
Zucchero finns tyvärr inte längre.
Jag känner inte heller till något Scooter-inrett café. Det brukar stå en vespa 50 utanför en italiensk butik/café vid slussen (precis efter den insprängda OKQ8-macken), har aldrig varit där så jag kan inte uttala mig om kvalitén.
Kocksgatan kan rekomenderas, drivs av en italienare.
Sen finns ett café vid Tjärhovsplan (Ta och dra, drick och stick) som har grymt goda mackor och kaffe. De har iallafall en vespa på bild...
Utanför södermalm så finns Sostas på ett par ställen (bla Sveavägen), klassikt italienskt med bara ståplatser och espresso för 10:-.
Skåningen är sådär i mitt tycke, men trevligt på onsdagar kl 18.
/Ronny
Jag känner inte heller till något Scooter-inrett café. Det brukar stå en vespa 50 utanför en italiensk butik/café vid slussen (precis efter den insprängda OKQ8-macken), har aldrig varit där så jag kan inte uttala mig om kvalitén.
Kocksgatan kan rekomenderas, drivs av en italienare.
Sen finns ett café vid Tjärhovsplan (Ta och dra, drick och stick) som har grymt goda mackor och kaffe. De har iallafall en vespa på bild...
Utanför södermalm så finns Sostas på ett par ställen (bla Sveavägen), klassikt italienskt med bara ståplatser och espresso för 10:-.
Skåningen är sådär i mitt tycke, men trevligt på onsdagar kl 18.
/Ronny
Hedge wrote:Det finns ju fiket där uppe på Högalid som är väldigt italieninspirerat, och Zuccero som ligger på Åsögatan är ju lite nostalgiskt sådär. Finns med all säkerhet fler.
/G
Bergfors wrote:Skåningen har väl ingen scootertouch vad gäller dekoren? Var det inte det som efterfrågades? Jag har inte sett något annat fik i SoFo med scooterrekvisita. Närmast är väl String med en gammal motorcykel. Men det kanske finns i någon annan del av stan?Woodstock wrote:Skåningen Kaffebar på Söder (Skånegatan 92) på onsdagar kl 18.
/Jörgen