Sauna & Run 2009 - dags att anmäla sig!

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Sauna & Run 2009 - dags att anmäla sig!

Post by jencla »

Ännu en chans att uppleva den ultimata saunan, träffa massor av trevliga finska scooterister och spela Jallubingo. Dags att anmäla sig och börja planera http://skoottericlubi.com/saunarun/index.php

Jag ska dit såklart! Och kanske du också?
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Självklart!
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Viktigt att komma ihåg när man bokar färjan är att först bli VikingCLub-medlem, det sparar man mycket pengar på. Utfärd på torsdag eftermiddag, hemfärd på söndag.

Anmäl er på: http://www.skoottericlubi.com/saunarun/ ... p?p=enroll

/Ronny
tysken
Lärling
Lärling

Hytt....& scooter...

Post by tysken »

tänkte ta med tjejen denna gången, men 5500,-sek för 2 pers i hytt & 1 scooter (motorcyckel)..... är de helt galna??? Jag vill inte köpa hytten.
Vad har ni andra bokat??? / pris...

/Tobias
"Blech und Freude Rollerjungen"
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag och Signora Mugnosso kommer med stor sannolikhet hasa oss över sundet med bil/båt.

Har iofs inte kollat några priser för båten än, men men...

/Rex
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Bokade färja igår och ja, det var rejält mycket dyrare än förra året, trots att jag är med i Viking Club. Träffen ligger någon/några veckor tidigare än förra året, funderar på om gränsen högsäsong/lågsäsong ligger där, så att jag i år betalar högsäsongspris? Eller är det eurokursen som spökar igen? Dyrt var det hur som helst, men till Sauna Run ska jag :D
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
tysken
Lärling
Lärling

Biljetten är bokad!

Post by tysken »

...de försöka kompensera kostnaderna för sitt TV programm.....jag ser framemot att spola kröken med "Färjan Håkan"....eller inte...

well, well - när jag bokade via deras servicetelefon blev jag "uppgraderad"(?) till 2-manna hytt inkl. MC...för 3202,-sek dvs 1601;- pp

Om någon av er får ett bättre pris låt mig veta... enl Vikingline killen är scooter=MC... ca.700,-kr

/T
"Blech und Freude Rollerjungen"
SoulBoy
Lärling
Lärling

Re: Biljetten är bokad!

Post by SoulBoy »

tysken wrote:...de försöka kompensera kostnaderna för sitt TV programm.....jag ser framemot att spola kröken med "Färjan Håkan"....eller inte...

well, well - när jag bokade via deras servicetelefon blev jag "uppgraderad"(?) till 2-manna hytt inkl. MC...för 3202,-sek dvs 1601;- pp

Om någon av er får ett bättre pris låt mig veta... enl Vikingline killen är scooter=MC... ca.700,-kr

/T
Vi fick 3932:- för c4-hytt+4pers+2scootrar. Men deras bokningssystem är helt puckat, det går inte boka mer än 2 scootrar åt gången. Den 3:e scootern ska bokas för sig och kostar då 1600:-!!

/Ronny
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ta bil och släpkärra (totallängd 7 m) och boka in som långt fordon. Kostade samma som vanlig bil. Släpkärran fyller ni med skotrar. Vi prövade med en lastad skoter förra hösten och det fungerade bra. Kolla dock totallängden så att den inte är för lång om hamnpersonalen beslutar att mäta. Beroende på släpet borde man väl få tre stycken skotrar med.

Fast så här får man ju inte kilometrar för kampen i "längsta körda sträcka" till S&R. Men man kan ju lasta skotrarna på flaket först just innan man kör ombord och genast av när man kommer i land. Fördel är att man i bilen får bra med plats för en massa ölflak och annat behövligt bagage. Nackdel är att någon måste köra bilen.
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

vespaco wrote:Ta bil och släpkärra (totallängd 7 m) och boka in som långt fordon. Kostade samma som vanlig bil. Släpkärran fyller ni med skotrar. Vi prövade med en lastad skoter förra hösten och det fungerade bra. Kolla dock totallängden så att den inte är för lång om hamnpersonalen beslutar att mäta. Beroende på släpet borde man väl få tre stycken skotrar med.

Fast så här får man ju inte kilometrar för kampen i "längsta körda sträcka" till S&R. Men man kan ju lasta skotrarna på flaket först just innan man kör ombord och genast av när man kommer i land. Fördel är att man i bilen får bra med plats för en massa ölflak och annat behövligt bagage. Nackdel är att någon måste köra bilen.
Väldigt bra idé. Jag som ska köra bil dit skulle kanske kunna vara delaktig i detta. Hmm...ska fundera lite.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Vi är ett gäng som bokat dagbåten på torsdagen den 30:e. Kostar klart mindre. MEN man landar i åbo! Då får man en liten sträcka på ca 18 mil den fina gamla vägen ner till helsingfors. Man landar i Åbo ca kl 20 lokal tid och får lite finfin kvällskörning med syrerik kustluft! Man får dessutom en natt extra i Finland.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
nikmik
Entusiast
Entusiast

Post by nikmik »

Ola Lång wrote:Man får dessutom en natt extra i Finland.
:grin:
Vespa SS 220 -65
Maicoletta 250 -56
Dürkopp Diana TSE 200 -60
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Helhytt C4 3320:-. Bokat!

/G
SoulBoy wrote:
tysken wrote:...de försöka kompensera kostnaderna för sitt TV programm.....jag ser framemot att spola kröken med "Färjan Håkan"....eller inte...

/T
Vi fick 3932:- för c4-hytt+4pers+2scootrar. Men deras bokningssystem är helt puckat, det går inte boka mer än 2 scootrar åt gången. Den 3:e scootern ska bokas för sig och kostar då 1600:-!!

/Ronny
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Hedge wrote:Helhytt C4 3320:-. Bokat!

/G
Vill du inte riskera att dela hytt med 3 kineser? ;-)
/r.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Icke. Löfström sover ensam eller i varm kvinnas sällskap. Sådeså.

:)

/G
SoulBoy wrote:
Hedge wrote:Helhytt C4 3320:-. Bokat!

/G
Vill du inte riskera att dela hytt med 3 kineser? ;-)
/r.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Göran åker tryggt. Jag själv tog herrplats på väg hem en gång och hamnade ihop med 3 ryssar som söp ner mig totalt. Vaknade av en arg hyttstäderska som hytte med kvasten, rafsade ihop mina grejor medans ryssarna snarkade vidare och smög ner på bildäck för att där hitta min ensamma touring och en ryskregistrerad bil på ett annars tomt däck. Ledde av vespan och satte mig på kajen ett par timmar...
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

fan vad vuxna alla är som har bokat hytter och grejer trots att det är en hel månad kvar. :D

Har någon plats över i hytt eller har lust att dela så kontakta mig.
Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Det handlar inte om att vara vuxen, utan att få en hytt som inte kostar typ 6000:- enkel resa. De bästa hytterna (B2P) är redan slut...Därav den tidiga bokningen.

/G
crispin wrote:fan vad vuxna alla är som har bokat hytter och grejer trots att det är en hel månad kvar. :D

Har någon plats över i hytt eller har lust att dela så kontakta mig.
Crispin
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

ah, det är mitt första saunarun så jag har inte lärt mig knepen ännu.
vi får se hur det löser sig.
crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Magg

Post by Magg »

Dette blir kult!

Jeg husker ikke hvor mange som vare påmeldt treffet i fjor, men nå er vi jo 122 påmeldte.

24 av dem er nordmenn om vi også regner med Olabacker og olabacker jr. :)

Aldri har vel så mange nordmenn reist så langt for å sitte i en sauna.

Gleder meg til å se dere alle!

Er det noen som har noen gode idéer til fine veier mellom Oslo og Stockholm kom gjerne med dem.

Vi tenker foreløpig å unngå store deler av e18 ved å kjøre gjennom Eda, Arvika, Filipstad og Västerås. Hva tror dere?
nikmik
Entusiast
Entusiast

Post by nikmik »

Magg wrote:Jeg husker ikke hvor mange som vare påmeldt treffet i fjor, men nå er vi jo 122 påmeldte.
Jag vill minnas att vi har varit ca. 80-90 som mest, så det blir rekord!

-Niklas
Vespa SS 220 -65
Maicoletta 250 -56
Dürkopp Diana TSE 200 -60
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Åk via Örebro->Katrineholm->Flen->Gnesta->Järna och sedan E4 in till Södertälje/Stockholm. Den vägen (förutom de sista 4 milen på E4) är en underbar scooterväg med fin asfalt och kurvig.

/G
Magg wrote:Dette blir kult!

Jeg husker ikke hvor mange som vare påmeldt treffet i fjor, men nå er vi jo 122 påmeldte.

24 av dem er nordmenn om vi også regner med Olabacker og olabacker jr. :)

Aldri har vel så mange nordmenn reist så langt for å sitte i en sauna.

Gleder meg til å se dere alle!

Er det noen som har noen gode idéer til fine veier mellom Oslo og Stockholm kom gjerne med dem.

Vi tenker foreløpig å unngå store deler av e18 ved å kjøre gjennom Eda, Arvika, Filipstad og Västerås. Hva tror dere?
Magg

Post by Magg »

Hedge wrote:Åk via Örebro->Katrineholm->Flen->Gnesta->Järna och sedan E4 in till Södertälje/Stockholm. Den vägen (förutom de sista 4 milen på E4) är en underbar scooterväg med fin asfalt och kurvig.
Ok! Da blir det det. 25 km lengre enn motorveien er jo ikke så verst.
http://tinyurl.com/ljadr7

Takk for tips!
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Helt rätt väg, den visar gamla vägen från Järna till Södertälje och sedan Huddingevägen in till Stockholm. Mycket bra väg hela vägen från Örebro.

/G
Magg wrote:
Hedge wrote:Åk via Örebro->Katrineholm->Flen->Gnesta->Järna och sedan E4 in till Södertälje/Stockholm. Den vägen (förutom de sista 4 milen på E4) är en underbar scooterväg med fin asfalt och kurvig.
Ok! Da blir det det. 25 km lengre enn motorveien er jo ikke så verst.
http://tinyurl.com/ljadr7

Takk for tips!
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Magg: Vi är två från Göteborg som gärna möter upp i Örebro eller Katrineholm för gruppeköring.
Post Reply