Tänkte bara skicka ut en liten varning avseende HP4 svänghjul som säljs av Stoffi´s i Österrike.
Köpte ett som enligt deras webshop vägde 1,4 kg för att testa och jämföra med ett 1080grams.
Till min stora besvikelse så vägde svänghjulet 1080gram och inte 1,4kg!!!
"Hello Patrik!!
Sorry, but we don`t have any other flywheel. We sell this one since many years and we never had problems. If you don`t want it, please send it back and you will get a credit note."
(Har nu skickat tillbaks svänghjulet och Stoffi´s vägrar betala returfrakten så jag har nu anmält dom, dock en helt annan historia)
Så ska ni trimma med ett lättare svänghjul så finns inte HP4 or i 1,4 kg version att köpa från Stoffi´s och dom bryr sig inte utan skickar utan att ha en aning om vad det är de säljer, tyvärr.
HP4 svänghjul
-
- Lärling
Tråkigt att höra. Jag råkade ut för nästan samma sak, fast då jag handlar från SIP.
Jag köpte ett HP4 för att ha i reserv och det ser ut som skit, är inte ett Piaggio svänghjul och det står inget om det på SIP sin hemsida. Med en magnet som är en limmad remsa, och spalter mellan magnetplattorna, fattar jag inte att dom kan ta betalt för detta.
Det kanske är samma skit som Stoffis säljer?
Jag hadde ett HP4 som jag köpte begagnat för 5 år sedan och det har aldrig varit några problem med. Det nya kommer aldrig att hamna på någon av mina scootrar i alla fall.
Har tänkt att kolla om det går att få tag på HP4 via Piaggio direkt, det borde ju finnas någon generalagent som fortfarande har dom på lager?
Jag köpte ett HP4 för att ha i reserv och det ser ut som skit, är inte ett Piaggio svänghjul och det står inget om det på SIP sin hemsida. Med en magnet som är en limmad remsa, och spalter mellan magnetplattorna, fattar jag inte att dom kan ta betalt för detta.
Jag hadde ett HP4 som jag köpte begagnat för 5 år sedan och det har aldrig varit några problem med. Det nya kommer aldrig att hamna på någon av mina scootrar i alla fall.
Har tänkt att kolla om det går att få tag på HP4 via Piaggio direkt, det borde ju finnas någon generalagent som fortfarande har dom på lager?
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ring efter kl...
Hyl ut om du får tak i originalt Truls. -jeg trenger også...Truls wrote: Har tänkt att kolla om det går att få tag på HP4 via Piaggio direkt, det borde ju finnas någon generalagent som fortfarande har dom på lager?
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Köpte mitt HP4 från Scooter Center förra året, och det var ett 'riktigt' HP4 (1080 gr). Har funkat perfekt.
/G
/G
Truls wrote:Tråkigt att höra. Jag råkade ut för nästan samma sak, fast då jag handlar från SIP.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!