Hej
Till min stora glädje börjar den 14-åriga dottern att visa intresse för V50:an i garaget och efter lite polerade + byte till teflon-kopplingswire är den redo för trafiken. Kollade för skojs skull upp konsekvenserna om hon skulle provköra den innan 15-årsdagen och...
Påföljden för mig för att ha låtit en minderårig köra moped är typ 30 dagsböter + indraget körkort!! OMG!! Dessutom kan lämpet för hene att ta körkort vid 16 vara i fara.
Men nu har man i alla fall sått ett frö av "vespa-fascination" och det är iofs bra och den som väntar på något gott...
mvh/HB
Don't do the crime if you can't do the time
-
- Mästare
-
- Entusiast
-
- Entusiast
Jag bryr mig inte ett dyft om er lön, jag bara konstaterar fakta
Lön efter arbetsinsats, om det inte passar-byt jobb.
http://www.youtube.com/watch?v=ypnWMV85Dm4
Kolla 4 min 30 sekunder in på filmen. Socialtjänsten glänser ännu en gång.....skrämmande.

http://www.youtube.com/watch?v=ypnWMV85Dm4
Kolla 4 min 30 sekunder in på filmen. Socialtjänsten glänser ännu en gång.....skrämmande.
-
- Entusiast
Re: Don't do the crime if you can't do the time
Underbart Henrik,henrikborjeson wrote:Men nu har man i alla fall sått ett frö av "vespa-fascination" och det är iofs bra och den som väntar på något gott...
fortsätt att fostra framtidens scooterister!
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
-
- Mästare
Så var då 15-årsdagen passerad och vi firade med att dagen efter köra på Scooterpremiär i Helsingborg, en nätt tripp på 6 mil dit och 8.7 mil hem. Detta eftersom vi körde småvägare kors och tvärs över de skånska fälten. Dottern var mycket nöjd och vespan gick som en klocka. Det tar visserligen lite längre tid att köra moppefart men man hinner se desto mer

Foto av Pär Nordahl
mvh/HB

Foto av Pär Nordahl
mvh/HB