Minns ni den saken tv shop sålde som liksom var en platta med rablad och så hade man ett "handtag" med taggar som höll grönsaken i handen, sen drog man handtaget fram och tillbaka över plattan och du kunde på så sätt skiva/hacka grönsaker med "speed of light" hastighet nästan
Någon som vet vart man hittar den?
På nätet eller irl spelar ingen roll, men helst irl..
Ciao
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Fredrick wrote:Minns ni den saken tv shop sålde som liksom var en platta med rablad och så hade man ett "handtag" med taggar som höll grönsaken i handen, sen drog man handtaget fram och tillbaka över plattan och du kunde på så sätt skiva/hacka grönsaker med "speed of light" hastighet nästan
Ciao
kolla loppisar eller stadsmissionen/myrorna butiker, det finns säkert om man kan tänka sig begagnat.
själv var jag mest fascinerad rotorskäraren när jag var yngre, ni vet den man kan göra långa spiraler av gurka
Fredrick wrote:Minns ni den saken tv shop sålde som liksom var en platta med rablad och så hade man ett "handtag" med taggar som höll grönsaken i handen, sen drog man handtaget fram och tillbaka över plattan och du kunde på så sätt skiva/hacka grönsaker med "speed of light" hastighet nästan
Ha, jag intervjuade en försäljare av just den produkten på en mässa någon gång -96/-97 om jag minns rätt årtal. Den var helt ny då och t o m jag blev lite imponerad över dess funktion, minns jag.
Då allt som handlar om att göra roliga saker i köket skall premieras så gör jag ett inlägg i denna tråd. Det redskap du söker heter precis som andra redan sagt Mandolin och är mycket äldre än dom kopior i plast som dök upp i svenska butiker och på TV-shop på 80-talet.
Här kan du kolla på lite jämförelser och när du hittat din favorit googla vart den finns att köpa: