akkurat nå kjører jeg polini 130, og har kjøpt en PHBL 24 forgasser. eksosen er tecnigas banan.
dette ser ut til å være et veldig vanlig set-up, så jeg tenkte kanskje noen hadde et forslag til hvor jeg kunne starte sånn forgassermessig? hva med pilotdyse 50, og hoveddyse 115? nåla står på det nest høyeste hakket. slik kom den i forpakningen.
med dyse mener jeg munstykke, som dere svenske gutta kaller det
ahh, herlig! modified driving shaft, vil si oppgradert veiv? det har jeg jo, glemte helt å si.
original carb, vil det si 16/16 gasseren? synes alt virker så smått! f.eks når jeg satte på DR 102 på en vespa her om dagen, ble jeg anbefalt å sette i en 90-95 hoveddyse? mens her skulle jeg kun brukt en 76-dyse om jeg brukte original forgasser?
henrikborjeson wrote:Både ET3 och Primavera har väl 19/19 som standardförgasare...
mvh/HB
okey, takk
men nytt spørsmål: jeg satte i en 95 hoveddyse, hadde ikke noe mindre akkurat for øyeblikket. men den går for magert! pluggen er metallfarget(som om den var splitter ny) og det "hakker" som en ødelagt CD når jeg slipper gassen og bremser litt på girene. kanskje bare prøve en større dyse?
edit: oups, må rette litt på meg selv. hoveddysa har vel ingenting å si på blandingen ved ingen gass (f.eks bremsing på gir). men jeg kjører med 50 tomgangsdyse som anbefalt? bensinjusteringsskruen er skrudd ut så mye at den går så fett på tomgang at den nesten dør!
Kollade Rollershops gamla katalog och de skrev huvudmunstycke 90-100 med PHBL24. Om den 4-taktar på fullgas i 2:an men går rent på fullgas i 4:an brukar det vara ganska rätt storlek på munstycket.
Har du justerat tändningen och satt i ett kallare tändstift? Original är B7HS och jag har för mig att jag gick upp till B9HS på min trimmade PK
mvh/HB
candikid wrote:
henrikborjeson wrote:Både ET3 och Primavera har väl 19/19 som standardförgasare...
mvh/HB
okey, takk
men nytt spørsmål: jeg satte i en 95 hoveddyse, hadde ikke noe mindre akkurat for øyeblikket. men den går for magert! pluggen er metallfarget(som om den var splitter ny) og det "hakker" som en ødelagt CD når jeg slipper gassen og bremser litt på girene. kanskje bare prøve en større dyse?
edit: oups, må rette litt på meg selv. hoveddysa har vel ingenting å si på blandingen ved ingen gass (f.eks bremsing på gir). men jeg kjører med 50 tomgangsdyse som anbefalt? bensinjusteringsskruen er skrudd ut så mye at den går så fett på tomgang at den nesten dør!
Har du någon liknande specifikation till DR 177cc kitet? Eller ännu bättre, om nån har SIP's data sheet till detta kit, som ska vara "included" när man köper det från dem. Kom att tänka på att jag inte fick nåt sånt datablad. Vore väldigt intressant att se om texten är samma som på SIP's hemsida eller om det står nåt annat.