Min vespa 50 som jag postat om innan har nu varit inne hos EHR som gjorde en helrenovering av motorn. Veven var så pass dålig att den behövde bytas och då rekommenderades jag att sätta på en öppnad eftersom det skulle göra vespan mera pålitlig och såklart snabbare..
Jag har nu allt original i förgasaren och undrar bara ifall ni någon kan rekommendera någonting annat till 50 cc, trimrör (banan) och öppnad vev?
vilken förgasare/vilka myúnstycken?
vilken förgasare/vilka myúnstycken?
V50 1973
-
- Nybörjare
standard är väl att byta upp sig till en annan cylle, t.ex DR50 om du vill ha laglydig cylindervolym, och eventuellt utväxling också- har du de små hjulen eller 10"?
16.16-förgasare är väl också mer eller mindre standard att byta till. billigt på tyska ebay och enkelt att byta själv. byter du till större förgasare behöver du också byta insugsrör, lärde jag mig den hårda vägen.
vilka munstycken du ska ha är lite trial and error- jag har 75cc, polinipipa och en _lätt_ öppnad vev och tror att 58 kommer vara lagom, MEN för all del, köp på dig ett par i olika storlekar. Sjukt irriterande att åka fram o tillbaks för en sån liten skitgrej.. Kör för fett just nu vilket är jätteirriterande.
16.16-förgasare är väl också mer eller mindre standard att byta till. billigt på tyska ebay och enkelt att byta själv. byter du till större förgasare behöver du också byta insugsrör, lärde jag mig den hårda vägen.
vilka munstycken du ska ha är lite trial and error- jag har 75cc, polinipipa och en _lätt_ öppnad vev och tror att 58 kommer vara lagom, MEN för all del, köp på dig ett par i olika storlekar. Sjukt irriterande att åka fram o tillbaks för en sån liten skitgrej.. Kör för fett just nu vilket är jätteirriterande.
Har original storlek på däcken, 9" är det va? Just nu är jag inte ute efter att få den att gå fortare utan jag undrar bara vilka munstycken/vilken förgasare som är lämpligast för att vespan ska må och gå bra.erikerikerik wrote:standard är väl att byta upp sig till en annan cylle, t.ex DR50 om du vill ha laglydig cylindervolym, och eventuellt utväxling också- har du de små hjulen eller 10"?
Mvh
V50 1973