Hej!
Har blivit sugen på att skaffa en vespa men känner tyvärr att jag inte vill lägga ut de pengar som piaggios pärlor kostar, typ LX 50 eller GT 250...
Letar efter något som iaf liknar dem i designen, men inte kostar skjortan, det enda jag har hittat är DiN Retro. Någon som vet om dessa är ok etc?
http://www.DiNscooter.se
DiN Retro
Re: DiN Retro
Det finns tyvärr inga Vespor som inte är Piaggio, däremot ett antal scooters som påminner mer eller mindre om originalet från Italien.rhodry_al_khan wrote:Hej!
Har blivit sugen på att skaffa en vespa men känner tyvärr att jag inte vill lägga ut de pengar som piaggios pärlor kostar, typ LX 50 eller GT 250...
Letar efter något som iaf liknar dem i designen, men inte kostar skjortan, det enda jag har hittat är DiN Retro. Någon som vet om dessa är ok etc?
http://www.DiNscooter.se
Varför köpa en ny Baotian, Din, TMS när en lågmilare på ett par år mer än halverats i pris (är dom slutkörda på två år?). Baotian måste vara ett av de märken som har sämst andrahandsvärde på marknaden.
Om tio år kommer man att kunna köpa containrar med trasiga/krockade kinamoppar hur billigt som helst.
Federico
Förmodligen för att även 2-3 år gamla Piaggios Vespa mopeder är svindyra i jämförelse. Om du kan få 4 Baotians till samma pris så har du samma livslängd som på en piaggio.
(Och piaggios kvalitet har vi ju sett vart den har gått, typ motsatta vägen i förhållande till pris)
Folk får köpa den hoj de gillar mest och om det är piaggio, baotian eller Sym är upp till dom.
Avgörande faktor är oftast pris i den klassen.
En ET2 för 18000 är en 5år gammal scoter med de problem som tillkommer.
I så fall är det bättre med en ny kinamoppe som också har en garanti och kostar 9000.
Man får då ha i beräkning att den kanske eventuellt inte kommer hålla lika länge. Mest pga plasten och skötseln.
http://www.baotianforum.se/ är väl en bra indikation om vilka problem som kan uppstå med de maskinerna.
Men visst, själv skulle man helst skaffat sig A kort och slagit till på en 125 i så fall men det kostar mer då i slutändan!
Det handlar väl vad man ska ha scootern till då.
Har nog provat det mesta och alla har sina egenskaper och charm.
Valet är högst personligt!
Ciao
(Och piaggios kvalitet har vi ju sett vart den har gått, typ motsatta vägen i förhållande till pris)
Folk får köpa den hoj de gillar mest och om det är piaggio, baotian eller Sym är upp till dom.
Avgörande faktor är oftast pris i den klassen.
En ET2 för 18000 är en 5år gammal scoter med de problem som tillkommer.
I så fall är det bättre med en ny kinamoppe som också har en garanti och kostar 9000.
Man får då ha i beräkning att den kanske eventuellt inte kommer hålla lika länge. Mest pga plasten och skötseln.
http://www.baotianforum.se/ är väl en bra indikation om vilka problem som kan uppstå med de maskinerna.
Men visst, själv skulle man helst skaffat sig A kort och slagit till på en 125 i så fall men det kostar mer då i slutändan!
Det handlar väl vad man ska ha scootern till då.
Har nog provat det mesta och alla har sina egenskaper och charm.
Valet är högst personligt!
Ciao
Bara det är gjord av plåt så....
Om tanken är att använda fordonet lika länge som en Piaggio håller så kan väl inte valet vara svårt. Även om kostnaden i slutet skulle bli den samma utslaget på fyra Baotian så har Piaggioföraren åkt på en bättre och snyggare scooter, det är väl värt en del. Det är val inte ens charmigt att ha ett fult fordon?kejj wrote:Förmodligen för att även 2-3 år gamla Piaggios Vespa mopeder är svindyra i jämförelse. Om du kan få 4 Baotians till samma pris så har du samma livslängd som på en piaggio.
Kan inte uttala mig om kvalité på någon av dessa märken, ser bara skillnade hur de ser ut. Rent estetiskt alltså. Känner absolut till Piaggios dåliga kvalité på nya originalreservdelar till PX.kejj wrote:(Och piaggios kvalitet har vi ju sett vart den har gått, typ motsatta vägen i förhållande till pris)
Självklart, men om du läser första inlägget så skriver han/hon faktiskt att det är en Piaggio vespa han/hon helst skulle vilja ha.kejj wrote:Folk får köpa den hoj de gillar mest och om det är piaggio, baotian eller Sym är upp till dom.
Federico
-
- Entusiast
Om du kan tänka dig att köpa begagnat så finns det ju Aprillia Habana eller Mojito för runt 10.000. Rätt så skönt stuk då scootrarna, min verkar dock vara ett måndagsexemplar med en fantiljon problem. De flesta jag pratat med är dock nöjda med sina.
DIN/TMS/Baotian retro/Fast Power har verkligen ett sjysst stuk på sina retrocyklar tyvärr så är det ju sådär med kvalitén, jag var själv mycket nära att köpa en sådan.
Tycker själv att Vespas scootrar är väldigt dyra, tyvärr så är det väl så att om man vill ha bra grejjer så får man betala därefter.
DIN/TMS/Baotian retro/Fast Power har verkligen ett sjysst stuk på sina retrocyklar tyvärr så är det ju sådär med kvalitén, jag var själv mycket nära att köpa en sådan.
Tycker själv att Vespas scootrar är väldigt dyra, tyvärr så är det väl så att om man vill ha bra grejjer så får man betala därefter.