Det var ett skoningslöst jack alltså!
Det bästa är att alltid grada portar på både cylinder och kolv, det är väldigt enkelt(med dremel-maskin) och tar inte lång tid, se till att tvätta rent och blås gärna med tryckluft efteråt.
En liten smäll, sedan död :-(
-
- Lärling
Men det var inte därför den dog vilket du hade sett om du hade läst Mavios inlägg.Mike Tropic wrote:Det var ett skoningslöst jack alltså!
Det bästa är att alltid grada portar på både cylinder och kolv, det är väldigt enkelt(med dremel-maskin) och tar inte lång tid, se till att tvätta rent och blås gärna med tryckluft efteråt.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
-
- Lärling
-
- Lärling
Nu har jag rivit motorn och putsat bort alla metallpartiklar, bytt packboxar och monterat ihop den. Men när jag skulle montera den nybeställda cylindern hittade jag en kolv som inte var så mycket snyggare än den gamla:

Fast SIP agerade snabbt och lovade skicka en ny direkt, tyvärr är den slut i lager så det kommer att dröja 2 veckor
//Anders

Fast SIP agerade snabbt och lovade skicka en ny direkt, tyvärr är den slut i lager så det kommer att dröja 2 veckor

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
Vespa Primavera 1982
Skicka den bilden till SIP's kundtjänst och invänta en ersättningskolv. Det där var det värsta jag sett!
/G
/G
anders2011 wrote:Nu har jag rivit motorn och putsat bort alla metallpartiklar, bytt packboxar och monterat ihop den. Men när jag skulle montera den nybeställda cylindern hittade jag en kolv som inte var så mycket snyggare än den gamla:
//Anders
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
-
- Lärling
Jag gjorde det och dom svarade med vändande post att dom skickar en ny direkt. Tyvärr var den slut i lager så det kommer dröja ca 2 veckor men bortsett från det tycker jag att SIPs agerande varit föredömligt (bortsett från packeteringen av kolven...)Hedge wrote:Skicka den bilden till SIP's kundtjänst och invänta en ersättningskolv. Det där var det värsta jag sett!
/G
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
Vespa Primavera 1982
-
- Lärling
För att stänga en gammal tråd så kan jag berätta att min primavera sedan ett par dagar är i fullt fungerande skick igen. Det tog lite längre tid än vad jag tänkt pga lite tid samt ett irriterande elfel.
Nu går den som tåget och jag hoppas bara att den får fungera hela sommaren och inte skär direkt som förra året...
//a
Nu går den som tåget och jag hoppas bara att den får fungera hela sommaren och inte skär direkt som förra året...
//a
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
Vespa Primavera 1982