Förgasarlutning Malossi kit

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svennas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Förgasarlutning Malossi kit

Post by Svennas »

Har monterat ett Malossi förgasarkit och tycker lutningen på fuggen blir väldigt stor. Har problem med bensinläck nånstans, det rinner nånstans som jag inte riktigt kan lokalisera. Misstänker att förgasarens lutning gör att den flödar över. (tycker dock inte att det kommer något ur de två "skvallerslangarna").

Tycker ni att det ser fel ut??
Image
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Den där lutningen är helt ok. Dellorto säger upp till 35 grader har jag för mig. Kolla om det läcker runt flottörskålen. Har du skålen i plast kan den vara gjuten lite dåligt så det läcker i kanten.

Gasvajerhöljet kommer inte tåla den där knäcken så länge. Byt till en anslutning med mer vinkel så slipper du gashäng när du minst anar det. :wink:
/David
Svennas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Svennas »

Ska kolla det imorgon bitti.
Tack för tipset!

Edit:
Det var mycket riktigt gjutningen till koppen som var dålig. Fixade till och nu verkar det vara tätt!
Tack för hjälpen!

Angående gasvajerns "knäck" så sitter det en bit böjt rör på vajern som inte syns riktigt på bilden. Men tack för omtanken ändå!
Last edited by Svennas on Mon 25 May 2009, 18:21, edited 1 time in total.
ClausFox
Entusiast
Entusiast

Post by ClausFox »

Ser en feil ! du har starmmet skakt! på stramme skruen til luftfiltere. Gjorde det sammen på min men den sprakk i gummien :cry:
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Post Reply