Främre motorfäste fastrostad i svingen?
Främre motorfäste fastrostad i svingen?
Jag får loss bulten till främre motorfästet på min touring 60. När jag försöker skruva på bulten så niger hela cykeln. Bulten är fastrostad i svikten. Tips på hur man gör nu?
Hej,
med största sannolikhet får du då planera att byta ut gummibussningarna i motorn.
Jag brukar göta så här:
1. Ta loss mutter och bricka.
2. Vinkelslipa bort allt som sticker ut på mutterhuvudsidan.
3. Bänd loss motorn från mutterhuvudsidan.
4. Skaffa nya gummi bussiningar (och motorbult)
5. Gå till en mekanisk verkstad med press och tryck ut de gamla bussingarna och montera de nya.
/C
med största sannolikhet får du då planera att byta ut gummibussningarna i motorn.
Jag brukar göta så här:
1. Ta loss mutter och bricka.
2. Vinkelslipa bort allt som sticker ut på mutterhuvudsidan.
3. Bänd loss motorn från mutterhuvudsidan.
4. Skaffa nya gummi bussiningar (och motorbult)
5. Gå till en mekanisk verkstad med press och tryck ut de gamla bussingarna och montera de nya.
/C
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Ajdå, nu blev ju mitt lilla projekt betydligt jobbigare. Bulten sviktar liksom, jag antar att det är gummit mellan bulten och svingen som jag känner av.
Jag är helt med på att byta ut dessa bussningar, pärlan är ju trots allt femti bast och då vill man ju ha nytt gummi. Fast jag förstår inte hur jag skall bända loss motorn bara för att jag slippar bort bulthuvudet, för det är det du menar va?
Jag är helt med på att byta ut dessa bussningar, pärlan är ju trots allt femti bast och då vill man ju ha nytt gummi. Fast jag förstår inte hur jag skall bända loss motorn bara för att jag slippar bort bulthuvudet, för det är det du menar va?