Cuppini ryggstöd

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

Cuppini ryggstöd

Post by victor »

Igår vid lunchtid beställde jag ett ryggstöd från italienska Cuppini (som tillverkar chromedetaljer och replicadetaljer till Vespa och Lambretta) till min Gts 250. Idag anlände det efter ca 20 timmar till centrala Rom :)

Planen är angenämare scooterrallyn för eventuella passagerare.

Ryggstödet kommer jag montera på pakethållaren, som jag normalt sett inte har monterad. När det är dags för ett rally eller en långtur monterar jag pakethållare och ryggstöd i ett svep, 4 skruvar håller paketet på plats.

Första bild:

Image

En parantes är att Cuppini lämnar 20% rabatt till personer som är medlem i någon Vespa-klubb. Tror dock det måste vara en officiell vespa-klubb och inte en scooter-klubb vilken som. Om det gäller utanför Italien har jag inte verifierat, men det kan vara värt ett försök. Även utan rabatt har de låga priser, möjligen lägre än från SIP.
Last edited by victor on Fri 15 May 2009, 14:56, edited 1 time in total.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Menar du inte Cuppini?

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Bergfors wrote:Menar du inte Cuppini?

/Jörgen
Ahahah - jo det stämmer ;) Till och med skrivet på paketet i bilden - trött i huvudet idag ;)

* redigerar inlägget *
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

De sa***s skruvarna till pakethållaren var ju självklart helt fastärgade (sjukt dålig kvalitet m t p att min Vespa är 2 år gammal endast), så det fick bli en tur till mästaren Bruno istället som fick borra ur den ena...

Image
Först ett vanligt försök...

Image
Sedan bulthuvudena avlägsnats försökte vi även att skruva ur dem med svetstång, vilket funkade för den ena. Den andra fick borras ur.

Image
Gemytlig stämning med kortspel utanför möbelrenoverarens lokal :)
Vallejos
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Vallejos »

Nu blev jag sugen på att köra Vespa till italien i sommar :grin: :wink:
Proud member of [url=http://www.gbgmonkeybikers.se]GBG MONKEYBIKERS[/url]
Vespa Rally 180 -69
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Vallejos wrote:Nu blev jag sugen på att köra Vespa till italien i sommar :grin: :wink:
Här är det redan sommar :D

Klart du ska ta en tur till italien - kolla upp eventen Hot Mod Summer on the Lake och The right track on the Beach :)
Post Reply