Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)
Scooterrace
Igår vart det scooterrace på Ale Ring utanför Göteborg. Snabba strippade scootrar och djärva piloter.
Lambretta racer.

Inte bara grymt trimmad, även grymt dekaltrimmad!

Rejält insug.

Så här trött är man efter 10 varv på rejserbanan.

På snabba maskiner så säkras det med najtråd.

Åskådare.
Tack alla och framförallt Truls för en kul dag, hoppas att det blir av vid fler tillfällen.
/Hans

Lambretta racer.

Inte bara grymt trimmad, även grymt dekaltrimmad!

Rejält insug.

Så här trött är man efter 10 varv på rejserbanan.

På snabba maskiner så säkras det med najtråd.

Åskådare.
Tack alla och framförallt Truls för en kul dag, hoppas att det blir av vid fler tillfällen.
/Hans
-
- Nybörjare
Mancino wrote:På den lilla ytan jag kan köra på vid mitt jobb så är vi fler som slåss om ytan.
http://inlinethumb02.webshots.com/6657/ ... 500Q85.jpg
Jag kommer osökt att tänka på scenen i Quadrophenia när Jimmy hälsar på sin kompis (Dave? Pete? Spider?) på hans jobb...
"D'ya need a pushstart?"

Dendär scootern äter T-max till frukost.. och lunch... och middagvictor wrote: Starkt inspirerad av T-max.
Vad är det för något?
Är det en aprilia/italienare skulle jag säga att de försöker möta Yamahas framgångar på hemmamarknaden. T-maxen är en av de mest sålda scootrarna här.

Det är en Gilera GP800 och efter provkörning kan ja säga att den är sjukt bra, mycket bättre än vad man kan tro. 0-170 går helt galet fort.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/imag ... e70853.jpg
Tydligen måste man klicka på länken för att kunna se bilden.
Min trotjänare spenderade natten med den här italienska donnan (röd GS 150). Belissima!
Tydligen måste man klicka på länken för att kunna se bilden.
Min trotjänare spenderade natten med den här italienska donnan (röd GS 150). Belissima!
mavio in da house:
nu men det pinnar på rätt bra efter 5 meter iaf
NU måste jag ju bara få tillbaka GP800 så vi kan se vilken som är snabbast!!! I söndags blev det runt 30mil på GP800 och jag stekte tillochmed av en Ducati Monster på E18 mot Norrtälje strax efter Arninge avfarten, då gick det i 200 och Monstern gav upp försöken att hänga med...
DP says: Ses på Scooterns Dag????
NU måste jag ju bara få tillbaka GP800 så vi kan se vilken som är snabbast!!! I söndags blev det runt 30mil på GP800 och jag stekte tillochmed av en Ducati Monster på E18 mot Norrtälje strax efter Arninge avfarten, då gick det i 200 och Monstern gav upp försöken att hänga med...
GP:n ska visst klara det på 4 sekunder enligt kommentarer på italienska youtube.DP wrote:mavio in da house:
Men har GP:n kedjedrift??? Nu tycker jag verkligen vi tänjer på gränserna för vad som är en scooter

Dock, fräckt med eljusterad vindruta...
Italienska youtubesekunder är nog att jämföra med mopedkilometeritimman. Jag har ju testat gp800 och jag håller på min dragster upp till 100-120. Sen börjar det gå segare..
Ja kedjedrift låter inte så high tech. Har iofs för mig att jag sett det på någon riktigt långsam veteranscooter någon gång. Det var visst någon form av manuellt justerbar utväxling på den åxå om jag inte minns fel.
Ja kedjedrift låter inte så high tech. Har iofs för mig att jag sett det på någon riktigt långsam veteranscooter någon gång. Det var visst någon form av manuellt justerbar utväxling på den åxå om jag inte minns fel.

/David
Scooterdefinition (enl mig):mavio wrote:Italienska youtubesekunder är nog att jämföra med mopedkilometeritimman. Jag har ju testat gp800 och jag håller på min dragster upp till 100-120. Sen börjar det gå segare..
Små hjul: njae
Fritt insteg: nej
Stil: nej
Integrerad motor-sving: nej
Italiensk: ja
Ok, den där sista kan man väl diskutera, och frågan är om vi inte ännu en gång är off-topic. Tar mig själv i örat och sveper min Illy Issimo Coffee Drink

-
- Nybörjare