
Konan verkar vara rätt storlek. Jag har provat det i min touringmotor som är från 59 och det glider på veven lika långt på båda två och glappar inte. Har inte provat att dra fast det med muttern.
Det som skrapar är det lilla spåret i svänghjulet som motorblockets fläns ska löpa i. På ditt gamla svänghjul är spåret bredare. Flänsen är 2,2 mm och spåret i det nya svänghjulet är 4,0 mm och 4,7 i det gamla. Detta hade nog funkat om inte flänsen på din motor fått lite stryk. Den är nu 3,7 mm på det mest skadade stället. Spårets djup är nog inga problem. Det är 2,2 mm spel innan muttern är åtdragen.
Slipa in svänghjulet på konan med lite ventilslippasta och slipa ner flänsen till 2,2 mm runt om så kan du åka och fika sen.
Ok lite tråkiga nyheter åxå. En av fläktvingarna har fått sig en smäll så den spruckit. Det syns på bilden du la in att den va så innan montering. Det är den längst till vänster på din bild. Här är en close up.
