sitter och plockar ihop en beställning från SIP, men är lite osäker på några grejer:
dels sadelöverdrag. jag ville få bytt bara skinnöverdraget, men när jag plockade isär min sadel, märkte jag att den är i ett stycke, med stoppning insytt, och fästat med böjbara clips rakt över "ramen" (med fjädrar). kanske inte annat än som det ska vara, men dom nya överdragen från SIP, är det nåt man bara trär över det gamla? har lite svårt att se på bilderna från dom. eller är det med insydd stoppning i/måste man sy in egen? om så, behöver jag köpa mer än bara "seat cover"? t ex clips och stoppning? jag funderar på den som heter "seat cover vespa v50", long seat med "piaggio" på baken. (sorry, kommer inte åt länken nu)
sen är det nåt skumt med min bränslekrans-spak. den når inte hela vägen ut. det är bara den platta böjda delen, med C/R på, som sticker ut, och alltså inte "knoppen" som ska sitta emot gummit i hålet. det går inte ha nåt gummi i som det är nu, och det är lite pill för att manövrera kranen. min första tanke var att min spak var tillknixad av nån anledning av den förra ägaren, och därrmed förkortad, men de nya på SIP mäter 200mm, vilket även min gör. (från bakre änden till där gummit ska stoppas, är det rätt mått??). vad kan det bero på??
reservdelsfråga
reservdelsfråga
V50/N, 1967