Hej!
Igår på väg till Scooterracingen fick jag efter ca 2,5 mils körning värmenyp. Motorn startade igen och gick bra efter ca 5 minuters vila. Vad beror det egentligen på att det blir värmenyp och vad kan jag göra för att undvika det i framtiden. Det är en GS 150 VS5, inget trim. Jag skall renovera kolven och hona om cylindern eligt mektips av Erik som jag hittade i en gammal Scooteristen.
/Hans
Värmenyp
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Någonstans i mitten av VS5 serien, serienummer VS5M0069271, så bytte man munstycken i förgasaren samtidigt som man gjorde om toppen. Kanske du har en förgasare till den gamla modellen av GS medan din motor är av den nyare modellen?
Förgasaren ska ha huvudmunstycke 105 och lågfart 45 på den nya + jack 3 i nålen, 103 och 40 på den gamla och jack 2.
Nöp den på fullgas eller cruisinghastighet?
mvh/HB
Förgasaren ska ha huvudmunstycke 105 och lågfart 45 på den nya + jack 3 i nålen, 103 och 40 på den gamla och jack 2.
Nöp den på fullgas eller cruisinghastighet?
mvh/HB
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact: