Bergfors wrote:Det är flera GTS-ägare som har råkat ut för att tändkabeln plötsligt har lossnat. Kolla att tändkabeln verkligen har kontakt med tändstiftet. Själv har jag aldrig råkat ut för detta dock.
/Jörgen
Ahahaha - absurt att du tar upp det
Kommer precis tillbaka från "brottsplatsen", på Vespa, och jag kan konstatera att:
1. Om nyckeln är avprogrammerad så går inte ens startmotorn runt och:
2. Det händer verkligen att tändkabeln trillar loss.
Igår i mörkret efter inmundigande av X öl lyckades varken jag eller mina scooteristvänner upptäcka att tändkabeln trillat ur tändhatten; tändstiftet sitter dolt i en underlig vinkel och kabeln är inte direkt synlig (nåja, när det är mörkt och alkohol intagits).
Dock var det inte det lättaste att återmontera kabeln; kabeln är otroligt kort och det är knappt att en hand når in kring motorn. Lösningen var att skruva av en av plastpanelerna under/snett bakom passagerar-fotstödet, lirka in en hand, haka loss kabeln från kabelsamlaren och montera tändhatten underifrån Vespan.
Hur som helst löst nu och "Francesca" befinner sig återigen på sin ordinarie parkeringsplats utanför lägenheten
