Underbar film på TV onsdag 6 maj

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Underbar film på TV onsdag 6 maj

Post by jencla »

Nu på onsdag 6 maj kl 13.55 sänder SVT1 filmen "World´s fastest Indian", på svenska heter den Citronträd och motorolja. Och då pratar vi inte om indianer utan om en urgammal Indian motorcykel. Rekommenderas allvarligt, trots att den sänds på imbecill tid.

Programmera videon eller boxen eller vad du nu kan ha! Antony Hopkins spelar titelrollen och är bara sååå bra! Spana bara in hur han gjuter sina egna kolvar och ordnar slicks med morakniv. Anar att vi här ser hur Ola Lång eller Gös-Daniels kan komma att se ut om 20-30 år :wink:
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Utan tvekan en av de bästa feelgoodrullar jag någonsin sett! Helt underbar. Sann historia, dessutom...i alla fall enligt filmskaparna. Jag misstänker att den kan vara en aning kryddad. Ställer mig lite tveksam till den svenska titeln, dock... :lol:

För övrigt projicerades den på väggen under Åhyddans fest i samband med årsmötet för en tid sedan - och förvånansvärt många av de som var där hade inte ens hört talas om den! Ta chansen nu.
Woodstock

Post by Woodstock »

Japp, en jäkla bra film! Det är helt fantastiskt att ett av Burt Munro's (som filmen handlar om) världsrekord står sig än idag! Enda störiga är som sagt den svenska titeln ”Citronträd och motorolja” - jag lovar att det är någon översättar-kärring i klimakteriet med seriösa PMS-skov som har kommit på det namnet... :yuck:

Mvh

/ Fredrik
Post Reply