Kopplingsvajer i Malmö
Kopplingsvajer i Malmö
Någon som vet vart man kan köpa en kopplingsvajer till en px200 i Malmö?
Har beställt ett gäng från EM-scooters, men det har gått en vecka sedan beställningen och jag har inte fått paketet ännu.. och de svarar inte i telefon eller på mail.
Hade gått fortare att beställa från SIP. Kan bara säga att än en gång visar ett svenskt företag hur lite de vet om kundservice i det här landet *fnys*
Har beställt ett gäng från EM-scooters, men det har gått en vecka sedan beställningen och jag har inte fått paketet ännu.. och de svarar inte i telefon eller på mail.
Hade gått fortare att beställa från SIP. Kan bara säga att än en gång visar ett svenskt företag hur lite de vet om kundservice i det här landet *fnys*
"COOP, YOU REMIND ME TODAY OF A SMALL, MEXICAN CHIWOWWOW."
Hmm.. trodde det var en specialsort. Då jag frågade efter en kopplingsvajer till en PX200 på en annan affär sa han att så långa brukade man inte ha hemma. Ska ringa till de ställena du nämde. Tack så mycket FredrikWoodstock wrote:Jag vet inte var man köper en specifik kopplingswire till en PX200, men det borde väl funka med en universal om den inte är av specialsort? Prova på MC-huset eller Lindströms motor.
Mvh
/ Fredrik

Glöm MChuset och Lindströms. MCHuset såg ut som fågelholkar när jag bad om en universal, Lindströms hittade jag aldrig (ny adress) men bedömde möjligheten som låg. Ringde Lillemans (som har en del av sitt Piaggio-lager kvar)...
Vet alltså (sen förra veckan) att Lillemans MC i Lund har originalvajer hemma.
210 spänn. Men original. OBS att denna vajer har den trattformade änden, du behöver ha en passande adaptermojäng. Troligen har du den kvar, ta med den o kolla så den passar. /R
Edit: moppehandlarna har också nåt dom kallar för "universal", men dessa är antingen tunnare, för korta, eller har en något för liten anslutningnippel gjuten i handtagsändan.
210 spänn. Men original. OBS att denna vajer har den trattformade änden, du behöver ha en passande adaptermojäng. Troligen har du den kvar, ta med den o kolla så den passar. /R
Edit: moppehandlarna har också nåt dom kallar för "universal", men dessa är antingen tunnare, för korta, eller har en något för liten anslutningnippel gjuten i handtagsändan.
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo.. har suttit och ringt runt till en de flesta nu här och när man nämner Vespa och 90-tal så slänger de mer eller mindre på luren... när man nämner måtten på vajern verkar 130 cm standard...Bluesman wrote:Glöm MChuset och Lindströms. MCHuset såg ut som fågelholkar när jag bad om en universal, Lindströms hittade jag aldrig (ny adress) men bedömde möjligheten som låg. Ringde Lillemans (som har en del av sitt Piaggio-lager kvar)...
210 spänn. Men original. /R
210 spänn? är det ett helt vajerset då? Ska genast ringa och kolla. Jag tackar för tipset.
För 210 spänn får du en innervajer i en plastpåse märkt Piaggo/Gilera.
Men det är det ju värt, jämfört med att kajka runt i stan utan koppling
/R
Men det är det ju värt, jämfört med att kajka runt i stan utan koppling

/R
Hälsningar
/R
/R
-
- Administrator
Ja, bara påsen måste ju vara värt en del....Bluesman wrote:För 210 spänn får du en innervajer i en plastpåse märkt Piaggo/Gilera.
Eller så ser man till att beställa hem ett gäng extra nästa gång man kommer förbi en redig handlare.
/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Re: Kopplingsvajer i Malmö
Jodå! EM Scooters vet mycket om kundservice men trots arbete från bittida till sent och trots att vi ligger i som förgiftade illrar är det väldigt svårt att räcka till när ordrarna bara rasar in och alla vill ha allt jättesnabbt. Men vi gör så gott vi kan ...bell wrote:Kan bara säga att än en gång visar ett svenskt företag hur lite de vet om kundservice i det här landet *fnys*
/jens
som ibland jobbar extra på EM
scooterdaddy - gammal är äldst
Behöver ju inte gå bli någon längre diskussion av detta, men får jag detta intrycket av ett företag vid min första beställning utan någon vidare information (t.ex. "Vi har väldigt mycket att göra för närvarande så att beställningar kan bli försenade") ser jag det som dålig kundservice/kundkontakt och tar därför mina affärer någon annanstans. Speciellt när man hade kunnat lägga in ett simpelt meddelande på hemsidan eller i orderbekräftelsen. SIP har fungerat utmärkt de gånger jag beställt innan, men jag trodde faktiskt att ett paket från Göteborg borde ta mindre tid än ett från Tyskland. Jag säger inte heller att EM är mer dåliga än andra företag i Sverige... bara konstaterar att vill man oftast får bättre service utomlands.jencla wrote:Jodå! EM Scooters vet mycket om kundservice men trots arbete från bittida till sent och trots att vi ligger i som förgiftade illrar är det väldigt svårt att räcka till när ordrarna bara rasar in och alla vill ha allt jättesnabbt. Men vi gör så gott vi kan ...bell wrote:Kan bara säga att än en gång visar ett svenskt företag hur lite de vet om kundservice i det här landet *fnys*
/jens
Att inte ha extra vajrar var ju iofs ett misstag som jag inte kommer göra om, men jag är lite av en nybörjare när det kommer till MC-världen.. jag är däremot inte en nybörjare när det kommer till att handla saker via postorder/online.
Well, den är 2,5 m lång, och är förpackad i en Piaggio-märkt påse.
Du får betänka att 25 års lagerhållning (hos en f d märkeshandlare) också kostar - vi snackar New Old Stock nu, och därmed vintage-priser!
Var köper du din vajer, månne?
/R
Du får betänka att 25 års lagerhållning (hos en f d märkeshandlare) också kostar - vi snackar New Old Stock nu, och därmed vintage-priser!
Var köper du din vajer, månne?
/R
Hälsningar
/R
/R
Tyckte också att det lät otroligt mycket... problemet är att när man säger universalvajer eller t.o.m. ger dem måtten på den så vet de inte vad man snackar om. Fick svaret på MC-huset att de inte vet måtten utan de är förpackade efter vilken modell den tillhörWoodstock wrote:210 pengar för en kopplingswire?!?! Vad kan det vara för speciellt med kopplingswire till PX? Jag betalar 20 pengar för en 2 m universal kopplingswire med 1.9 mm tråddiameter till min Primavera.
Mvh
/ Fredrik

har oxå beställt grejer från EM,väntar otåligt på dom,försökte ringa ett flertal gånger,mailade,dessutom så skicka jag iväg ett fax,men inget svar....verkar vara helt omöjligt som kund att få kontakt med det företaget....jencla wrote:Jodå! EM Scooters vet mycket om kundservice men trots arbete från bittida till sent och trots att vi ligger i som förgiftade illrar är det väldigt svårt att räcka till när ordrarna bara rasar in och alla vill ha allt jättesnabbt. Men vi gör så gott vi kan ...bell wrote:Kan bara säga att än en gång visar ett svenskt företag hur lite de vet om kundservice i det här landet *fnys*
/jens
EM fungerar bra när det inte är säsong. Jag har tom. blivit uppringd för att diskutera en restnotering (riktigt bra service). I säsong verkar förtaget hopplöst underbemannat. Det är låååång väntetid på inneliggande ordrar.blizzy wrote:har oxå beställt grejer från EM,väntar otåligt på dom,försökte ringa ett flertal gånger,mailade,dessutom så skicka jag iväg ett fax,men inget svar....verkar vara helt omöjligt som kund att få kontakt med det företaget....jencla wrote:Jodå! EM Scooters vet mycket om kundservice men trots arbete från bittida till sent och trots att vi ligger i som förgiftade illrar är det väldigt svårt att räcka till när ordrarna bara rasar in och alla vill ha allt jättesnabbt. Men vi gör så gott vi kan ...bell wrote:Kan bara säga att än en gång visar ett svenskt företag hur lite de vet om kundservice i det här landet *fnys*
/jens
Jupp... 210 spänn skulle denna fina piaggio kopplingsvajer behöva kosta för att täcka inköpspris, frakt osv. Även den mycket hjälpsamme herren på Lillemans verkade tycka att det var ett hutlöst pris. Att betala 6 gånger så mycket för en original jämfört med en universal är något jag inte tänker göra. Får låna en vajer av en vän i Helsingborg tills mitt paket från EM kommer, men det verkar dock inte bli någon scooterpremiär denna helgen för min del 
Jag kommer dock och tittar med stor avundsjuka.

Herregud, om det är en kopplingswire det hänger på huruvida du kan åka i helgen eller inte, ska jag rota fram en åt dig. Pm:a, så fixar vi detta.bell wrote:Jupp... 210 spänn skulle denna fina piaggio kopplingsvajer behöva kosta för att täcka inköpspris, frakt osv. Även den mycket hjälpsamme herren på Lillemans verkade tycka att det var ett hutlöst pris. Att betala 6 gånger så mycket för en original jämfört med en universal är något jag inte tänker göra. Får låna en vajer av en vän i Helsingborg tills mitt paket från EM kommer, men det verkar dock inte bli någon scooterpremiär denna helgen för min del
Mvh
/ Fredrik (bor i Malmö)