Malmörun 1:a maj

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Martin O
Lärling
Lärling

Malmörun 1:a maj

Post by Martin O »

Jag har under många år kört prossesion med jänkebil 1:a maj i Malmö, något som blivit tradition.
Nu har jag lagt jänkebilarna på hyllan och tycker vi kan göra något liknande med scooter.
Min tanke är att vi skall köra ungefär samma väg som jänkebilskortegen men en timma tidigare. Dvs. 12.00. Lämpligtvis avslutar vi turen på stortorget i Malmö och tar en fika.
Någon som är intresserad? Jag åtar mig såfall att lägga upp rutten.
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Trevligt med nya initiativ, dock kanske lite svårt med konkurrerande verksamhet just den 1:a maj!
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Det låter trevligt, men...

Post by Micool1972 »

Men kom ner till Stortorget Malmö kl 14 för scooterpremiären. 1 maj.
Skulle du vilja ta din jänkare så går väl det också bra för all del för raggarna brukar vara där med sina amärikanarä. Men då får du inte stå med våra italienare ;)
Martin O
Lärling
Lärling

Re: Det låter trevligt, men...

Post by Martin O »

Micool1972 wrote:Men kom ner till Stortorget Malmö kl 14 för scooterpremiären. 1 maj.
Skulle du vilja ta din jänkare så går väl det också bra för all del för raggarna brukar vara där med sina amärikanarä. Men då får du inte stå med våra italienare ;)
Miss av mig.. Trodde inte scooterpremiären var aktiv längre. Då skall vi ju inte ha konkurrerande verksamhet. Infinner mig 14.00.
Souldiva
Nybörjare
Nybörjare

Post by Souldiva »

Hej Martin,

Ett bra sätt att hålla koll på vad som händer både i Malmö och Lund är att anmäla sig till nyhetsbreven.
I Malmö anmäler du dig till mig, Bea på bea.lachut@gmail.com

Ser fram emot att höra från dig!

Bea
/LCM
bell
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by bell »

Liten fråga bara. Varför är inte Malmöträffen uppsatt i Kalendern på SSK's förstasida? En miss bara?
"COOP, YOU REMIND ME TODAY OF A SMALL, MEXICAN CHIWOWWOW."
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Rumble In The Jungle

Post by Micool1972 »

Image

Hej!
Vi är ett gäng från Lund som ska köra in till Malmö på 1 maj så vi är där till kl.14.00.
Vill du hänga med så hör av dig här eller något annat sätt.

14.30 så kommer alla från Malmö att köra till Mårtenstorget, Lund för att där träffa likasinnade för ett varv på kullersten. Sen blir det slaget vid Lund...men då menar jag inte Danmark-Sverige utan snarare en "stads-kamp". Dock kommer inte slaget att vara vid monumentet utan på ett annat fält.

Sträckan Mårtenstorget, Lund till slagfältet är V50 vänlig så det går bra att hänga på med en smallframe "light" också.

Efter "stads-kampen" så blir det slicka såren på något ställe innan vi säger adjö till...varandra ;)

Ett sammarbete mellan Vespa Club Lund och Lambretta Club Malmö.
Michaele Lagercrantz
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Re: Rumble In The Jungle

Post by Micool1972 »

Micool1972 wrote:Image

Hej!
Vi är ett gäng från Lund som ska köra in till Malmö på 1 maj så vi är där till kl.14.00.
Vill du hänga med så hör av dig här eller något annat sätt.

14.30 så kommer alla från Malmö att köra till Mårtenstorget, Lund för att där träffa likasinnade för ett varv på kullersten. Sen blir det slaget vid Lund...men då menar jag inte Danmark-Sverige utan snarare en "stads-kamp". Dock kommer inte slaget att vara vid monumentet utan på ett annat fält.

Sträckan Mårtenstorget, Lund till slagfältet är V50 vänlig så det går bra att hänga på med en smallframe "light" också.

Efter "stads-kampen" så blir det slicka såren på något ställe innan vi säger adjö till...varandra ;)

Ett sammarbete mellan Vespa Club Lund och Lambretta Club Malmö.
Michaele Lagercrantz
Här är lite uppdatering om scooterpremiären 1 Maj 2009

För dem som kommer norrifrån är det samling i Lund på Mårtenstorget 13.00 för avfärd mot Malmö. Väl i Malmö samlas vi alla på Stortorget kl 14.00, cruise till Lund kring 14.30 och vi samlas åter på Mårtenstorget kl 15.00 Därefter drar vi vidare mot gröna ängar och prestige-brännboll Malmö vs Lund.
Varmt välkomna! kan du inte vara med hela tiden går det bra att ansluta på vägen.
OBS! Ta med egen fika till efter matchen.

MVH Vespa Club Lund & Lambretta Club Malmö
Post Reply