Jag har tänkt mig att lägga en matta i botten på handskfacket på min 200 PX. Anledningen är att jag transporterar fotoutrustning i handskfacket och väskorna blir lite rostfläckiga, samt att jag vill ha något mjukare underlag. Jag har tänkt att använda kork som inte drar till sig fukt som en vanlig matta.
Någon som sett en mall på nätet jag kan klippa efter? Det hade besparat mig mycket arbete med en sådan mall.
Inreda handskfack [Färdigt]
Inreda handskfack [Färdigt]
Last edited by Martin O on Tue 28 Apr 2009, 19:31, edited 1 time in total.
-
- Lärling
mallar hittar du här: www.carpet-templates.co.uk/vespa/glovebox
eller så klipper du bara till en själv kanske..
---------------------------------------------------------
Jag har låtit lägga in en antistatisk matta i handskfacket på min Px. Jag överlät arbetet till proffs och en mattläggare mätte upp mitt handskfack med laser och jag fick en skräddarsydd matta. Det kostade väl lite mer än om jag gjort det själv men jag tycker det var värt varenda krona.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
Länken fungerar inte.lambrittan wrote:mallar hittar du här: www.carpet-templates.co.uk/vespa/glovebox

-
- Lärling
hmm.. märkligtMartin O wrote:Länken fungerar inte.lambrittan wrote:mallar hittar du här: www.carpet-templates.co.uk/vespa/glovebox
---------------------------------------------------------
Arbetet har börjat.
Stack till garaget efter jobb och rev av handskfacket. Det var minst sagt obehandlat invändigt och rikligt med ytrost.
En agressiv tur med stålborste och sedan målade jag invändigt med hammarlack i silver.
Nu får det torka över natten innan jag lägger in kork i botten. Jag skall också tysta skramlet i luckan.

Stack till garaget efter jobb och rev av handskfacket. Det var minst sagt obehandlat invändigt och rikligt med ytrost.
En agressiv tur med stålborste och sedan målade jag invändigt med hammarlack i silver.
Nu får det torka över natten innan jag lägger in kork i botten. Jag skall också tysta skramlet i luckan.

Jag använde korkpackning från *host* Biltema för dryga femtiolappen.
Den var lätt att klippa till med en elektrisk sax. Jag gav en marginal på 7mm för att tätningslisten skulle få plats.
Korkskivan limmade jag med kontaktlim och lade en sträng smältlim runt hela mattan för att inte få skarpa kanter.

Jag är nöjd med resultatet. Samtidigt riktade jag handsfacksluckan så jag slapp skrammel.
Den var lätt att klippa till med en elektrisk sax. Jag gav en marginal på 7mm för att tätningslisten skulle få plats.
Korkskivan limmade jag med kontaktlim och lade en sträng smältlim runt hela mattan för att inte få skarpa kanter.

Jag är nöjd med resultatet. Samtidigt riktade jag handsfacksluckan så jag slapp skrammel.
Det var verkligen skönt att någon tog tag i detta otyg med handskfack utan dämpmatta i botten, det skramlar ju något helt förfärligt när man tex har sin kamera eller sitt lås där vid färd.
Ser att du har en Skil elsax, själv föredrar jag Makitas för vänsterhänta då jag har ett lätt handikapp i vänster hand så klarar jag inte längre av att handhava en vanlig sax.
Ser att du har en Skil elsax, själv föredrar jag Makitas för vänsterhänta då jag har ett lätt handikapp i vänster hand så klarar jag inte längre av att handhava en vanlig sax.
Drg 200
Tph 173
Tph 173