gamla svenska scooterbilder

För diskussioner kring foto, kameror, film o annan mediautrustning
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

gamla svenska scooterbilder

Post by Federico »

börjar med denna från Stockholm 1962 (stockholmskällan)

Image

fyll på!
Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: gamla svenska scooterbilder

Post by Federico »

1961

Image

1960

Image
Federico
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Absolut!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Mike Tropic
Lärling
Lärling

Post by Mike Tropic »

Helt fantastiskt!
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
Lazer46
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lazer46 »

Jätte fina bilder :grin:
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Trevlig tråd. Gillas! :grin:
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Norra Bantorget 1958

Image
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Ystads järnvägsstation 1962

Image

Malmö Gustav Adolfs torg ca 1960

Image
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

*harkel* det där är Stortorget, Malmö :grin:
Det gula huset är landshövdingens residens, det röda huset snett över är Rådhuset och i bakgrunden St Petri kyrka.
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Bluesman wrote:*harkel* det där är Stortorget, Malmö :grin:
Det gula huset är landshövdingens residens, det röda huset snett över är Rådhuset och i bakgrunden St Petri kyrka.
Då har dom skrivit fel i albumet som jag köpte på en loppis.

/Jörgen
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

Bluesman wrote:*harkel* det där är Stortorget, Malmö :grin:
...och för övrigt är det där scooterpremiären i Malmö startar vaaaaarje år den 1 maj kl 14.00!

Michaele
Woodstock

Post by Woodstock »

Trevlig tråd!

Min farfar jobbade som lokalredaktör för en dagstidning hela livet och tog alla bilder själv i den lilla staden han bodde. Han efterlämnade sig tonvis med bilder från 30-talet fram till 60-talet, vilka nu är skänkta till ett länsmuseum och även är digitaliserade. Farsan har enligt överenskommelse fri tillgång till dessa bilder, så min ambition är så småningom att botanisera bland dessa bilder och leta efter scootrar. Jag minns att farfar hade riktigt många bilder på gamla bensinmackar, något som jag kollade efter sist när jag rotade i hans bilder (ca 15 år sedan, innan familjen skänkte dem till muséet). Återkommer så fort det blir av...(kan dröja).

Mvh

/ Fredrik
Zikes
Lärling
Lärling

Post by Zikes »

Lite kul att bilden från Malmö ser ut att vara lite tilt-shiftad fast inte med meningen liksom. Jag gillar kategorin som tusan. Fram med mera... :-)
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

sköna bilder,speciellt å se vällingby centrum där jag e uppväxt
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

blizzy wrote:sköna bilder,speciellt å se vällingby centrum där jag e uppväxt
Image
Federico
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Ja, dom där Vällingbybilderna är speciella. Vi bodde i Hässelby, på Melongatan och fick det nybyggda Vällingby som shoppingställe. Jag har morsans Vällingbynegativ/bilder här - från -59 eller -60, där jag är med som liten knatte, ståendes vid fontänen med nån liten segelbåt i trä. Livet var enklare då :-) - och se så få bilar som stod parkerade på innerstadsbilderna. F ö körde min farsa dagligen Lambretta (i kostym/rock och utan hjälm) till jobbet (på Vattenfall) som låg inne i stan då, i Klara-kvarteren. En dag small det men gubben klarade sej med ett brutet näsben. Those were the days.

/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Woodstock wrote:Trevlig tråd!

Min farfar jobbade som lokalredaktör för en dagstidning hela livet och tog alla bilder själv i den lilla staden han bodde. Han efterlämnade sig tonvis med bilder från 30-talet fram till 60-talet, vilka nu är skänkta till ett länsmuseum och även är digitaliserade. Farsan har enligt överenskommelse fri tillgång till dessa bilder, så min ambition är så småningom att botanisera bland dessa bilder och leta efter scootrar. Jag minns att farfar hade riktigt många bilder på gamla bensinmackar, något som jag kollade efter sist när jag rotade i hans bilder (ca 15 år sedan, innan familjen skänkte dem till muséet). Återkommer så fort det blir av...(kan dröja).

Mvh

/ Fredrik
Google streetview har en funktion som kan hitta ansikten och reg-skyltar. Hade varit praktiskt i ditt fall med en programvara som kunde kanna igen gammalscootrar :D

Vilket jobb :o
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Federico wrote:
blizzy wrote:sköna bilder,speciellt å se vällingby centrum där jag e uppväxt
Image
mmmmm,kirunagatan....går över t-banespåret
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Bluesman wrote:Ja, dom där Vällingbybilderna är speciella. Vi bodde i Hässelby, på Melongatan och fick det nybyggda Vällingby som shoppingställe. Jag har morsans Vällingbynegativ/bilder här - från -59 eller -60, där jag är med som liten knatte, ståendes vid fontänen med nån liten segelbåt i trä. Livet var enklare då :-) - och se så få bilar som stod parkerade på innerstadsbilderna. F ö körde min farsa dagligen Lambretta (i kostym/rock och utan hjälm) till jobbet (på Vattenfall) som låg inne i stan då, i Klara-kvarteren. En dag small det men gubben klarade sej med ett brutet näsben. Those were the days.

/R
kul å höra,jag bodde på maltesholmsvägen 85,vita höghusen i h-by gård
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

It´s a small world :-)

/R
Hälsningar
/R
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Bluesman wrote:It´s a small world :-)

/R
verkligen,jag bodde där mellan 1968-1983,sen flytta jag till olof jönsons gränd,vet du var det ligger?
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Image
Dartman
Entusiast
Entusiast

Post by Dartman »

Mmmm! Goggo!

Skulle ha begått köra-Goggo-till-jobbet-premiär idag då det var första morgonen med över 10 grader på termometern. Tyvärr så regnade det lite, och jag har rätt långt till jobbet, så jag fegade ur.

Får se när jag törs...
Vespa Primavera 220 -67

/Jonas
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Fyra procent av Gävleborgs länsmuseums bildsamling är nu digitaliserat och sökbart via nätet. Tyvärr får jag inte upp alla bilder synligt i min dator (t.ex diaarkivet).

vem blir först att hitta en scooter?

http://sofie.xlm.se/fg_sok.htm
Federico
subitus
Entusiast
Entusiast

Post by subitus »

Vilka bilder!!!

Skönt att titta å dröma sig bort i.......

Hatt av!
-1967 Primavera 154cc-
Post Reply